Avatar billede teepee Nybegynder
05. maj 2008 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Finde n senest oprettede tabeller på tværs af alle databaser

Hvordan finder jeg de n senest oprettede user-tabeller på en server? Evt. en join med user-databser, således at jeg får de n seneste for hver database, hvis det er lettere. Læg venligst mærke til at jeg vil se de senest oprettede - ikke senest ændrede tabeller. Version 2000 primært.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2008 - 04:20 #1
SELECT name,crdate,USER_NAME(uid) FROM sysobjects WHERE xtype='U'
GO

jeg regner med at du selv kan kæmpe med TOP og GROUP BY.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2008 - 04:22 #2
sysobjects er per database, så hvis du vil have det for alle databaser er du nødt
til at iterere over dem (USE master + SELECT name FROM sysdatabases + en cursor)
Avatar billede teepee Nybegynder
06. maj 2008 - 10:38 #3
Jeg havde håbet lidt på at jeg kunne lave et view med de samlede informationer, men øhm, det kan man ikke? anyways, så kan jeg da lave en @tabel og smide en masse små udtræk ud i og så selecte alt fra denne @tabel. Jeg prøver at gå videre med din sql arne_v.
Avatar billede teepee Nybegynder
06. maj 2008 - 10:53 #4
Hmm, hvis jeg ændrer en kolonne i en eksisterende tabel, så får den ny crdate og ser altså ud som om det er en ny tabel. Hvordan kommer jeg udenom det?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2008 - 04:22 #5
Det er ikke pænt af dem.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa260447(SQL.80).aspx

siger:

Date the object was created.

De må mene at en ændret tabel er en ny tabel.

Men jeg er bange for at crdate er hvad der er. Beklager.
Avatar billede teepee Nybegynder
09. maj 2008 - 09:48 #6
Tjah, jeg må nøjes med det tror jeg. Det gør nu heller ikke så meget, da ændringer jo også er værd at holde øje med.... Tak, Arne. Lægger du et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2008 - 13:55 #7
svar