Avatar billede darrich Novice
04. maj 2008 - 17:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anbefalinger firewall antivirus m.m.

Hej

Jeg har været vant til at bruge Norton Internet Security, og være godt tilfreds med det, men nu har jeg ikke kun en computer længere, men flere computere.
Derfor overvejer jeg også alternativer, da Symantec produkterne ikke er specielt billige.

Mine tanker:
- Købe Norton 360 (op til 3 pc'ere)
Her vil jeg være på sikker grund da jeg kender produkterne, men ikke en billig løsning. Norton 360 skulle ikke være så system krævende som tidligere udgaver. Nogen der har erfaringer med Norton 360?

- Anvende f.eks. AVG og Zonealarm firewall
Kender AVG men ikke zonealarm, og er gratis produkterne gode/sikre nok?

- Anvende f.eks. AVG og windows firewall.
Igen er jeg i tvivl om det er godt/sikkert nok?

Da jeg ind i mellem kører spil server for nogle venner, så er det vigtigt firewallen er nem at konfigurere, også med port ranges.
Andre foreslag/anbefalinger baseret på erfaringer er meget velkomne.
04. maj 2008 - 17:15 #1
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
04. maj 2008 - 17:27 #2
Online Armor sløver ikke dine spil, og så er det samtidig den bedste firewall du kan få http://www.tallemu.com/free-firewall-protection-software.html

Mht til antivirus, så vælg det du bedst kan lide. Online Armor skal nok snuppe hvad det misser. Skal det være gratis, så er det Avast eller Avira. Glem AVG. Det nye sløver, og er generelt ikke så godt.
Avatar billede justrace Novice
04. maj 2008 - 18:52 #3
Hvad angår antivirus må du forholde dig til andres indlæg, men hvad firewall angår, så skal du overveje en rigtig firewall i stedet for. Mange routere indeholder også tit en firewall, men det omvendte er det bedste. Altså en firewall med router.
Avatar billede darrich Novice
04. maj 2008 - 19:52 #4
Kan godt se på spywarefri.dk at gratis er dårligere end købe, hvilket nok er at forvente.

Avast : er det ikke kun gratis i en periode? og så skal man betale?

Online Armor: kan man konfigurere et port range adgangen? (i forhold til en spil server) (det er super træls at skulle lægge 50 ind en adgangen)

Har en ASUS WL-520g router med firewall, men vil også gerne have ordentlig sikkerhed på pc'erne.

Faldt over bullguard Internet security som ser god ud og er fornuftig i pris for anvendelse på op til 3 pc'ere.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
04. maj 2008 - 20:16 #5
Du kan godt få en gratis version af Avast (har den selv på den ene PC) Den kører faktisk rigtigt godt.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
04. maj 2008 - 22:28 #6
"Kan godt se på spywarefri.dk at gratis er dårligere end købe, hvilket nok er at forvente."

Det er en sandhed med mange modifikationer. Der er kun en firewall der er bedre end Online Armor Free, og det er den du køber. Den gratis er bedre end alle andre du skal betale for. Måske lige på nær Comodo, som også er gratis ;)

"Online Armor: kan man konfigurere et port range adgangen? (i forhold til en spil server) (det er super træls at skulle lægge 50 ind en adgangen)"

Det ser det ikke umiddelbart ud til kan i den gratis, der skal du nok bruge advanced mode, som kun er tilgængelig i den du køber. Måske kan Comodo
Avatar billede darrich Novice
05. maj 2008 - 18:13 #7
Tak til alle for de gode input.
Læg et svar.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. maj 2008 - 18:21 #8
Håber du får det til at "funke"