Avatar billede magle3 Nybegynder
03. maj 2008 - 19:40 Der er 4 kommentarer

Udskiftning af pc.

Jeg står for en udskiftning af min pc.
Jeg er lidt i syv sind.
Egentlig vil jeg ikke ofre så meget.
Jeg bruger den til lidt af hvert.
Den må også gerne kunne håndtere de nyere spil.
Jeg går og lurer på een af disse.
Jeg er godt klar over at der dels er en prisforskel og dels også
en forskel i ydelserne.
Hvis jeg kan " nøjes " med den til de 4.444 kr vil det være helt fint.
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=168562
Denne maskine koster ca. 7.199 kr.
http://www.computercity.dk/?Identifier=DK40117
Makinen fra Computercity kan jeg få andet sted for 4.444 kr.
Dog kun med en harddisk på 500 gb + et GeForce 8600 GS.
Avatar billede djmaster Nybegynder
03. maj 2008 - 21:07 #1
Prøv at tage et kig på www.topdata.dk deres "xtreme elite" computere kan fint håndtere nyere spil, og prisen er også til at have med at gøre.
Avatar billede magle3 Nybegynder
04. maj 2008 - 05:46 #2
tak for linket, ser rigtig godt ud  men... jeg vil ikke købe den på nettet.( Lidt dumt af mig måske )
Jeg synes at der bliver al for meget bøvl hvis der skulle være noget galt med pcèn og man skal på posthudet og returnere varen.
Hvad synes du om dem jeg har kik på ?
Avatar billede djmaster Nybegynder
04. maj 2008 - 11:38 #3
Hvis den også skal klare nogle af de nyere spil (og kommende) så ville jeg nok holde mig fra acer'en fra computer city (specielt med et 8600GS kort i). 8800GT kortet er klart at foretrække til spil (mener det giver mere end dobbelt så mange point i en grafiktest/3dmark06). Du kunne evt kigge efter en pc med et nvidia 9600GT kort i, det er et godt pris/ydelse kort.

Kan godt forstå du hellere vil handle i en rigtig butik. Kig evt på en medion. Merlin har en gang i mellem en medion med et 8800GT kort sidddende i til en helt fair pris.
Avatar billede magle3 Nybegynder
04. maj 2008 - 15:27 #4
Den jeg har / havde kik på til 4.444 kr ligner den fra Computercity.
Blot med den forskel at Computercity`s pc har et 8600 GT kort mens den jeg har kik på har et 8600 GS kort.
Er der den store forskel på disse kort.
Jeg synes at det er ret forvirrende med Nvidia`s grafikbetegnelser.
Opererer jo med 3 udgaver af 8600 kortet. (GTS-GT-GS ) !!!
Er 8800 GT kortet et bedre kort end 9600 GT kortet.