Avatar billede dmg Nybegynder
03. maj 2008 - 07:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få styr på billeder via css

Hej Experts,

Jeg har et program der generer nedenstående billeder. Der bliver tildelt en class="test" til hvert billederne, så jeg leder efter noget css kode hvor jeg kan få billederne til at stå flot med lige meegt mellemrum og måske en sort border omkring.

http://img3.freeimagehosting.net/uploads/ca3180f07a.jpg

Håber i kan hjælpe,

foreløbigt mange tak for hjælpen.
Avatar billede w13 Novice
03. maj 2008 - 09:00 #1
Jeg går ud fra, at de står på en række, når du indsætter dem på din side?

.test{
  margin:10px;
  border:1px  solid #000
}
Avatar billede dmg Nybegynder
03. maj 2008 - 19:57 #2
Hej w13,

Tak for dit svar. Eftersom jeg bruger en lightbox effect kan jeg åbenbart ikke sætte en border rundt om billederne, det ser underligt ud, kun border på bunden af billedet, men margin virker kanon som du kan se:
http://img3.freeimagehosting.net/uploads/cb01b6ec76.jpg

Lige et par spørgsmål:
1. Er det muligt at indsætte en top-margin eller noget i den stil så de billeder der bliver indsat på næste række også har en margin?

2. Som du kan se er nogle af billederne forskellige størrelser, kan man lave en sorterings funktion hvor horizontal billeder bliver vist først?

3. Kan man tildele en skygge til hvert billede?

Jeg skal nok give dig flere points hvis du kan hjælpe mig med ovenstående.
Foreløbigt mange tak for hjælpen
Avatar billede w13 Novice
04. maj 2008 - 12:32 #3
1) Ja, men jeg ville sætte det som bund-margin i stedet: bottom-margin:20px;
Det gi'r samme effekt, men så bliver de øverste billeder ikke skubbet ned.

2) Ja, det er det jo principielt, men det er bestemt ikke ligetil, og det bør nok laves i det ServerSide-sprog (ASP/PHP f.eks.), som du henter billederne med.

3) Man kan vist i Internet Explorer, men det virker ikke i andre browsere, så vidt jeg ved, og det kan jeg desværre heller ikke hjælpe med. :) Men du ku' jo evt. prøve i et nyt spørgsmål.