Avatar billede kasmort Nybegynder
03. maj 2008 - 01:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvilken bærbar til til studie.

Hej.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig derude..

jeg skal bruge en bærbar med en 12" skærm til studier. den skal understøtte 3d tegneprogrammer som f.eks autodesk inventor og solid works. Jeg har kigget på 3 forskellige, hvor den ene har flest ram men intels x3100 grafikkort.

hvad tror i ville være bedst til mit behov??

http://www.computercity.dk/
under computer->bærbar->acer aspire 2920.. der er 2 på listen den jeg har kigget på er den med 3 gb ram.

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406120880

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=417353

i skal selvfølgelig være velkommen til at komme med andre forslag.

på forhånd tak for hjælpen.

Kasmort
Avatar billede mash Mester
03. maj 2008 - 02:45 #1
fandt den her, men er med 14.1 skærm(ved godt du vil have en med 12" men synes ikke jeg kan finde noget med et rimligt grafikkort).

http://proconsult.dk/katalog/m_nb/s_nb1/n1-14wxga/nb-as-f8sg-4p004c.html

den har et geforce 9300g med 256 mb dedikeret vram.
Avatar billede kasmort Nybegynder
03. maj 2008 - 11:28 #2
jo tak for det tgkdk.. den vil jeg tage med i mine overvejelser.. du har ret i det med grafikkortet, men spørgsmålet er jo om intels x3100 ikke kan trække det, når det er directx10 kompatibel. programmer kræver ingenting af grafikkortet i forhold til 3d spil, som f.eks splintercell eller lign.
Avatar billede mash Mester
04. maj 2008 - 00:32 #3
nogle 3d programmer, bla 3dmax og maya bruger 3d delen i grafik kort til at vise det man laver(kan self. køres i software mode, men går lidt bedre med fremvising af store projekter).

men du har ret i at det er cpu der trækker det store læs i3d programmer, et x3100 køre sikkert fint er bare lidt sjovt at de koster næsten det samme(ved godt at en 12" er sværer at lave end en 14.1")
Avatar billede kasmort Nybegynder
10. juni 2008 - 16:10 #4
tgkdk kan du ikke lægge et svar så jeg kan give dig point.??
Avatar billede mash Mester
11. juni 2008 - 22:08 #5
:-)
Avatar billede kasmort Nybegynder
12. juni 2008 - 15:36 #6
tak for hjælpen ;-)
Avatar billede kasmort Nybegynder
12. juni 2008 - 15:37 #7
jeg har trykket accepter en halv snes gange nu men der sker ingenting. jeg prøver lige igen senere.
Avatar billede mash Mester
12. juni 2008 - 17:25 #8
du skal markere mit navn først :P og accepter bagefter
Avatar billede kasmort Nybegynder
12. juni 2008 - 22:47 #9
okay.. hehe der smutter lige lidt engang imellem.. men endnu en gang tak for hjælpen..