Avatar billede huk Nybegynder
02. maj 2008 - 17:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan man konvertere til HTML code

Hej eksperter

Jeg har ikke arbejdet ret meget med programmering, så jeg spørger måske dumt.
Jeg vil gerne lave mig selv en hjemmeside, og tænkte så på, om man kan lave sådan en i C#?? Skal man i så fald lægge den op på en windows server for at den kan afvikles?

/huk
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2008 - 17:24 #1
Man kan lave hjemme side i ASP.NET og et af sprogene man kan bruge til koden
bag en ASP.NET side er C#.

ASP.NET vil normalt kraeve Windows (folk med teknisk snille kan forsoege
at faa det til at koere under Mono paa Linux).
Avatar billede keysersoze Guru
02. maj 2008 - 17:25 #2
hvis du skal lave en hjemmeside skal den præsenteres i et format browseren kan forstå, mest nærliggende er det HTML. C#, hvis vi tænker på ASP.NET, er en serverside-teknologi og kan for så vidt ikke bruges til at præsentere noget som helst i HTML men det kan være med til at producere HTML.

Alt lavet i ASP.NET skal køres vha Frameworket - med lidt held kan det godt køre på andet end en windows maskine, men det mest normale er en windows maskine.
Avatar billede huk Nybegynder
02. maj 2008 - 17:30 #3
Mit webhotel understøttet ikke .NEt så er det vel ikke muligt, vel?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2008 - 17:37 #4
nej
Avatar billede huk Nybegynder
02. maj 2008 - 17:38 #5
Okay. smid et svar arne
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2008 - 17:46 #6
svar
Avatar billede huk Nybegynder
02. maj 2008 - 17:46 #7
Årsagen til jeg spørger er , at jeg godt kunne tænke mig at lave en hjemmeside hvor der skulle være nogle knapper og nogle checkbokse mm. Kan man lave det på anden vis så? Altså hvor det er muligt at disgne siden ved at hive elementer índ på en
"form"?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2008 - 18:02 #8
Dit web hotel maa vel understoette et eller andet. ASP, PHP etc..

Du kan lave formen i ren HTML men du skal bruge noget kode i det du
submitter til.
Avatar billede huk Nybegynder
02. maj 2008 - 18:08 #9
Mit Webhotel (one) understøtter php og asp. Men så skal jeg vel selv programmere udseendet af knappen mm?

Kan du henvise til nogle hjemmesider hvor man kan læse noget om hvordan man selv laver sådan en form.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener når du siger: submitter til

ps. jeg giver gerne flere point
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2008 - 18:34 #10
Ikke hvis du kan noejes med en standard HTML button.

Kender du noget til HTML ?
Avatar billede huk Nybegynder
02. maj 2008 - 22:54 #11
Jeg kan godt programmere i HTML, men jeg ved ikke hvordan man fx laver funktioner mm i HTML.

Jeg kender til programmeringssprogene C, C++
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2008 - 04:27 #12
I HTML laver du FORM, INPUT etc. tags. Også en submit button.

I formens action angiver du hvad der skal submittes til.

Det kan være ASP eller PHP.

Det kan også være et CGI script (og et CGI script kan laves i C/C++ om nødvendigt).