Avatar billede predator Nybegynder
02. maj 2008 - 13:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MS SQL 2005 Enterprise Install

Hej alle,

Jeg har installeret en MS SQL 2005 Enterprise edition. Men når jeg skal vælge komponenter til installation så er alle bokse greyed out og de kan ikke vælges. Undtagen Workstation components. Er det fordi den er installeret på en XP PRO?

Når jeg starter management studio kan den ikke få fat i serveren og det styrker min mistanke om at jeg ikke kan få selve database enginen ind på det nuværende OS.

Mvh
/CR
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
02. maj 2008 - 13:53 #1
Du har fuldstændig ret i dit gæt. En enterprise edition kan IKKE køre på en windows xp.

Et stykke nede på denne side, kan du se hvilke versioner af sql server 2005 der kan køre på hvilke operativsystemer:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ms143506.aspx
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
02. maj 2008 - 13:54 #2
Forresten, en SQL Server 2005 Developer Edition har de samme features som en Enterprise Edition, så til at "lege" med, er en Developer den du skal gå efter. Den vil godt kunne køre på en winxp.
Avatar billede predator Nybegynder
02. maj 2008 - 13:55 #3
Sådan noget klaphat ;)

Tak for hjælpen
Avatar billede predator Nybegynder
02. maj 2008 - 13:56 #4
Vil du have lidt point?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
02. maj 2008 - 14:04 #5
Nej jeg synes næsten den var for nem ;) Gem du dem til en anden gang.
Avatar billede predator Nybegynder
02. maj 2008 - 14:09 #6
Det er så i orden.