Avatar billede newyork Nybegynder
02. maj 2008 - 10:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærmbillede ændrer sig

Hej.

Jeg har et problem med skærmbilledet på en gammel computer. For et par dage siden satte jeg et Nvidia 64 mb grafikkort i pc'en, hvilket også fungerede fint, indtil jeg ændrede skærmopløsningen. Problemet er nu, at skærmbilledet ikke passer til selve skærmen, hvilket betyder, at der kommer en sort bjælke ude i venstre side. Jeg fandt dog ud af, at man kan bruge Nvidias eget kontrolcenter, hvor man kan flytte skærmen til den korrete placering, men hver gang at jeg genstarter pc'en så er skærmbilledet tilbage til det gamle med den sorte bjælke.

Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre for at fastholde min ændring?
Avatar billede newyork Nybegynder
02. maj 2008 - 13:43 #1
slet ikke nogen der har nogen ideer?
Avatar billede mash Mester
03. maj 2008 - 03:25 #2
kan du ikke gøre det samme på skærmen(flytter / strække ), så skulle jeg mene at den bliver der efter genstart osse
Avatar billede newyork Nybegynder
05. maj 2008 - 22:43 #3
Altså lige pt. kan indstillingerne på selve skærmen ikke rykkes længere til den rigtige side. Så skal jeg prøve at rykke indstillingerne mere til den forkerte side, og så bruge Nvidia's indstillinger til at rykke skærmbilledet til den rigtige side. Ved ikke om det vil gøre nogen forskel?
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 00:08 #4
har altid været en krig på de gamle grafik/skærme at få det til at står ordenligt, når man så skifter opløsning flytter hele skidet sig og man starter forfra, du burde kunne gemme dens "profil" eller noget, eller prøv at finde en evt. skærm driver.
Avatar billede newyork Nybegynder
07. maj 2008 - 21:13 #5
Jeg har installeret den nyeste skærmdriver. Overvejer lidt at afinstallere kortet igen og så starte forfra. Nogle gange synes jeg det hjælper. Men det er underligt for selvom jeg trykker på "anvend-knappen" efter at have indstilleret skærmen så ryger den tilbage til det normale efter genstart
Avatar billede mash Mester
07. maj 2008 - 22:21 #6
det er skærm driver og ikke grafikorts driver(ja man kan få drivere til selve skræmen, de bruges sjældent man kan måske løse det især med det ældre udstyr)
Avatar billede newyork Nybegynder
24. februar 2009 - 21:23 #7
Jeg fandt desværre aldrig en løsning, så derfor lukker jeg igen spørgsmålet