Avatar billede Skynet Mester
01. maj 2008 - 20:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

checkedListBox til en listbox?

Hey, hvordan får jeg alle de afkrydsede felter fra min checkedListBox til en listbox?

listBox3.Items.AddRange(checkedListBox5.CheckedItems);??
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. maj 2008 - 22:04 #1
Har du prøvet den linje du selv foreslår?
Avatar billede Skynet Mester
01. maj 2008 - 22:12 #2
jep :), den giver disse fejl

Error    3    The best overloaded method match for 'System.Windows.Forms.ListBox.ObjectCollection.AddRange(System.Windows.Forms.ListBox.ObjectCollection)' has some invalid arguments
Error    4    Argument '1': cannot convert from 'method group' to 'System.Windows.Forms.ListBox.ObjectCollection'
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. maj 2008 - 14:02 #3
Prøv følgende:

this.listBox3.BeginUpdate();
foreach (object item in this.checkedListBox5.CheckedItems)
{
    this.listBox3.Items.Add(item);
}

this.listBox3.EndUpdate();

BeginUpdate() og EndUpdate() sørger for at ListBox kontrollen først gentegner sig selv når du er færdig med at tilføje items, og ikke for hver item.
Avatar billede nielle Nybegynder
03. maj 2008 - 10:05 #4
Ja, som du måske selv har opdaget så dur LINQ-metoden ikke i dette tilfælde.

Du kan gøre som aaberg80 beskriver - det er en helt gennerelt anvendelig metide.

Alternativt kan du gøre sådan her:

            object[] tempArr = new object[checkedListBox5.CheckedItems.Count];
            checkedListBox5.CheckedItems.CopyTo(tempArr, 0);
            listBox3.Items.AddRange(tempArr);
Avatar billede Skynet Mester
05. maj 2008 - 09:55 #5
ok tak, jeg giver points
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. maj 2008 - 16:08 #6
svar
Avatar billede nielle Nybegynder
05. maj 2008 - 16:23 #7
Det er altid en god ide at fortælle hvem du synes skal have point.

Nu smider jeg lige også et svar, men det kan du jo bare vælge at afvise. :^)