Avatar billede baadbygger Nybegynder
30. april 2008 - 08:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingeb Internet adgang

Jeg prøver at hjælpe en bekendt med at få en ældre Packard Bell XPsP2 til at koble på trådløse net.
Min Laptop i samme rum har ingen problemer og viser ca 8 forbindelser 3 ukrypterede. Jeg har forbindelse.

Netstumbler viser flg Devices: 1394 netværks kort-"ukendt" og SIS900 PCI-"Ukendt" Begge kort er forinstallerede.
Isat Belkin kort lukkes ned øjeblikkeligt.

Hvor starter jeg??
30. april 2008 - 09:13 #1
1394 er Firewire forbindelse - har intet med trådløs at gøre !
SIS900 er din "standard" LAN forbindelse (med kabel)

Kig i Enhedshåndteringen for se om drivers mm. er OK ...

"...Isat Belkin kort lukkes ned øjeblikkeligt...." - ikke forstået ?

HAR det virket på denne PC ?
Avatar billede baadbygger Nybegynder
30. april 2008 - 11:33 #2
Ok, så blev jeg lidt klogere,
Men tilsyneladende ingen WLAN trods tasten..? eller

I menuen over netværkskort er der vist en MACbro mini port (enhedsfil..) Hvad er det?
Driverne er iorden,kompatible og alle kort er sat som aktive

"...Isat Belkin kort lukkes ned øjeblikkeligt"..
=når jeg åbner Belkin i skrivebordet lukker det øjeblikkeligt.Ka ikke "justere" eller
se opsætningen udover i enhedshåndtering
-Ved ærlig talt ikke om det har virket..:( -Ejermanden er her ikke..

I menuen for Netværksforbindelser vises Belkin som "ikke tilsluttet"

Jeg bruger USB og det virker nogenlunde =meget svagt men stabilt signal.
ka det være at Belkinkortet intet signal fanger?
30. april 2008 - 21:27 #3
"MACbro mini port " har heller ikke noget med det at gøre ...

Skal det forståes således at det er en USB baseret trådløs modtager (Belkin) du skriver om ? Eller to forskellige ???
Avatar billede baadbygger Nybegynder
01. maj 2008 - 14:02 #4
Ja, som nævnt kører min bærbare på en USB stick Og modtager 3 svage,men brugbare signaler.

-Som jeg forstår dine svar ang div kort,er ingen af de forinstallerede til trådløs modtagelse
-Så er der jo kun Belkin kortet at teste med Og det kan jeg ikke få adgang til da det bliver smidt af når jeg vil åbne i skrivebordet.
I egenskaber er kortet registreret med div Kb så driveren er der vel stadig eller ?

I flg ejer har Belkinkortet virket
01. maj 2008 - 15:07 #5
... og "Belkinkortet" er et PCMCIA (WLAN)kort eller hvad ?
Avatar billede baadbygger Nybegynder
01. maj 2008 - 19:00 #6
Ja det i satte Belkinkort er et PCMCIA kort og det har virket
01. maj 2008 - 19:34 #7
Hmmm...

Sæt BELKIN kortet i.
Enhedshåndteringen - find BELKIN kortet "et eller andet sted" - H'jreMussetast - Fjern - Genstart ...
Avatar billede baadbygger Nybegynder
01. maj 2008 - 21:29 #8
Er nu udført.

Der vises nu div forbindelser og det VIRKER..
Mange tak for hjælpen !

Jeg forstår ikke helt hvordan det hænger sammen. I enhedshåndteringen er kortet igen synligt..-Men skidtet virker og det er jo det vigtigste.

Så er det over til pointoverækkelsen,-hvordan er det nu det foregår..?
01. maj 2008 - 21:45 #9
Ping...
(Det var et [svar]...)
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede baadbygger Nybegynder
02. maj 2008 - 22:02 #10
Ping
(Det var point's :)

Som sagt tak for hjælpen og yderligere råd og vejledning.
Ang CCleaner har jeg længe haft programmet indstalleret men ret svært ved bruge det optimalt.
Der er mange funtioner jeg kender for lidt til.. -Ved du hvor jeg finder en forklaring for de enkelte slettefunktioner,filtyper etc..?
(Har været en tur forbi ophavsmandens forum ..Det opgave jeg;Følte mig nærmest i et terapeutisk forløb.-Men fik aldrig et eneste brugbart svar på mine tekniske spørgsmål...)
03. maj 2008 - 07:51 #11