Avatar billede knudj Nybegynder
28. april 2008 - 16:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

undeformular - skade

Hej  - jeg har en stor db med mange tabeller og underformularer. Jeg har haft et mindre nedbrud som blev rettet at access men nu kan jeg ikke længere se og indtaste i felterne i en af underformularerne - underformularen er der stadig og link fra frontend etc skulle være iorden

hvad kan der være sket  ??
Avatar billede mugs Novice
28. april 2008 - 16:33 #1
Som udgangspunkt så prøv om du kan indtaste i det objekt, der ligger til grund for underformularen.
Avatar billede knudj Nybegynder
28. april 2008 - 16:37 #2
det kan jeg ikke
Avatar billede mugs Novice
28. april 2008 - 16:59 #3
Så er det her du skal fejlfinde. Er kilden en forespørgsel / formular så kontroller, at relationerne er OK.
Avatar billede knudj Nybegynder
28. april 2008 - 18:20 #4
jeg kan ikke se nogen fejl på relationerne men jeg har fundet ud af at poster hvor det er indsat data i underformularen ( det er nemlig kun ca 10 % af posterne ) - der er felter og data synlige men der kan stadig ikke  indsættes ny data.
Avatar billede knudj Nybegynder
28. april 2008 - 18:32 #5
prøv lige holde hesten lidt - jeg har lige ( for 10 ende gang ) kørt en rep og nu ser det ud som om det kører normalt igen
Avatar billede mugs Novice
28. april 2008 - 18:37 #6
Er mainform og sugform "bundet sammen" af et unikt indeks (PK), så skal posten jo være oprettet i mainform, før du kan redigere i subform.

Men der er noget galt i din db. Normalt opretter / redigerer man ikke i en subform men kun i mainform. Subform skal så udelukkende vise de poster, der er relateret til mainform via et unikt indeks.
Avatar billede knudj Nybegynder
28. april 2008 - 19:38 #7
hej mugs - DB har kørt uden problemmer i flere år og er også bundet rigtigt sammen. Jeg ved ikke hvad der er sket. Den sidste reparation var heller ikke god nok. Jeg tror at skaden skete da 3 personer i stort set samme sekund ændrede det samme felt i den samme post.
Jeg tog den besværgelige metode. Kopierede data fra de forskellige tabeller over i en 2 uger gammel backup og så kører det igen - træls arbejde men bedre end ingen ting. Send mig et svar så jeg kan give dig point for din interesse  mvh knud
Avatar billede mugs Novice
28. april 2008 - 19:45 #8
Blot for at prøve:

Åbn en ny tom db, importer alle objekter fra den nyeste version af din db i menuen Filer > Hent eksterne data > Importer. Hvad sker der så?