Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 15:01 Der er 22 kommentarer

Geforce 9800GTX problem

Hejsa ..

Jeg giver snart op, derfor skriver jeg her - måske ved i noget. Sagen er at, jeg har købt et Geforce 9800GTX 512, men jeg kan ikke få det til at kører. Det vil sige at de kører godt nok (Blæser, det lyser grønt), Men skærmen er bare sort. kan høre Windows starter op. Hvad kan der være galt ?. Det var planen bare at kører med et GF kort indtil videre. Det skal lige siges at sætter jeg ET af mine gamle 7900GT kort i, så virker det fint, ydermere siger forhandleren af det nye kort Virker, da han har testet det.

Mit system består af flg.

Beskrivelse:
- AM2 X2 DUAL CORE 4200+ AMD CPU, BOX
- M2N32-SLI Deluxe BUNDKORT
Har kørt med : - 2 x 256MB DDR3 GEFORCE 7900GT, TVOUT, HDTV
- 2GB DDR2 KINGSTON DUAL CHANNEL RAM
- 250GB (16MB CACHE) SATA2 HARDDISK, 7200RPM SILENT FLUID
- SATA2 CONTROLLER
- NEC ND3550 DUALLAYER DVDBRÆNDER
- BRÆNDER: DUALLAYER, DVD+, DVD-, CD'ER
- 600W DELUX LOWNOISE STRØMFORS. 120mm FAN
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 15:02 #1
Ups, Jeg har opdateret Bios.
Avatar billede peet-49 Novice
26. april 2008 - 15:04 #2
Kunne være din PSU, der ikke giver nok. DeLux er ikke lige de kraftigste.
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 15:06 #3
Har prøvet en Xilence Power 600W, det er det samme
Avatar billede mcnovy Nybegynder
26. april 2008 - 15:08 #4
der er 2 dvi stik på sådan een, har du prøvet at sætte din DVI kabel over i det andet stik..?

har du husket at tilslutte ekstern strøm til den..?

til sidst, så vil jeg lige tilføje at jeg mere eller mindre, aldrig har hørt om en forhandler som tester det de sælger.. sådan noget er der ikke tid til idag.
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 15:10 #5
Okay, men det siger han, at han har :). Har prøvet begge stik :) - Stadig det samme, og jeg tilkobler self. støm til
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 15:11 #6
Han siger så tilgengæld at jeg skal slå SLI fra. Enten på bundkortet eller i Bios, men synes bare ikke jeg kan finde det nogen steder. Og jeg kan jo sagtens kører bare med 1 af mine 7900GT kort. Det er S... mystisk
Avatar billede mcnovy Nybegynder
26. april 2008 - 15:12 #7
så tag over til ham og bed ham teste det mens du er der..

een af mine kollegaer har lige prøvet hvor at hans skærm også var sort, det var fordi at han havde glemt at sætte strøm til CPU'en..
det er vel ikke sådan at der er nogle stik der er faldet af..?
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 15:14 #8
Nope, Har lige bygget det over i en andet Kabinet, Så det virker :), men mit bundkort skal da kunne kører det kort ik ?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
26. april 2008 - 15:21 #9
det er ikke sådan at det der MB har et onboard grafikkort vel..?

normalt ville du aldrig komme forbi Bios'ens POST idet den ville lave en fejl hvis der ikke er noget grafikkort sat i computeren...

det kunne godt lyde lidt som om at kortet ikke er monteret korrekt..
prøv at tage det ud, og sæt det i igen, og gør det et par gange (for ligesom at massere stikket)
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 15:29 #10
Har prøvet 6-7 gange, har lige skiftet mine ram. Nu prøver jeg igen. Vender tilbage om 10min :)
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 16:12 #11
Har prøvet - Men desværre uden held :(. Hvad F .... sker der ?!!
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 16:18 #12
Avatar billede mcnovy Nybegynder
26. april 2008 - 17:30 #13
du har ikke en anden maskine du kan teste dit grafikkort i..?
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 18:07 #14
Næe .. Ikke sådan lige. Men synes næsten jeg har prøvet alt :) - Måske skulle jeg prøve at lede efter nogle der vil ligge maskine til ..
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
26. april 2008 - 18:51 #15
Så - nu har jeg prøvet det i min søns pc, der virker det heller ikke. Sortskærm. Så det er vel defekt.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
26. april 2008 - 19:08 #16
det er der store chancer for ihvertfald..

Jeg ville nok bede forhandleren om at teste det (for han har jo sagt det virker)
og jeg ville også blive der og se at han ikke bare prøver at snyde (har jeg oplevet før)
Avatar billede mrrius Nybegynder
28. april 2008 - 13:30 #17
dit grafikkort er pci-e version2.0 , måske dit bundkort, ikke er. har ikke lige kunnet finde ud af det.
Avatar billede peet-49 Novice
28. april 2008 - 13:41 #18
mrrius-> Lav et svar, når du ved, hvad du taler om.
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
28. april 2008 - 16:42 #19
Nå, en lille update. Fik tested mit kort idag, af en anden forhandler. Kortet virker fint (så det selv). De har dog aldrig hørt om problemet før. + mit MB burde kører det. Skriver igen, når jeg ved mere
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
28. april 2008 - 20:17 #20
Update :

Jeg kan nu høre et langt bip og 3 korte når pc`eren starter. Så jeg kan næsten regne ud at MB ikke understøtter det kort, hvordan F ... fikser jeg lige den ?
Avatar billede peet-49 Novice
29. april 2008 - 08:11 #21
Bibbene lyder som grafik/ramfejl. Kan skyldes ram/PSU eller sokkelfejl til grafikken.
Avatar billede teasingpredator Nybegynder
13. juni 2008 - 19:11 #22
Start op med én ram-blok det sku gøre det!!!!