Avatar billede kthiesen Novice
26. april 2008 - 10:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

overføre db ved hjælp af mdf og ldf

Jeg har fået til opgave at flytte en hjemmeside skrevet i asp.

Jeg er ret god til php og mysql.

Jeg har fået selve siden til at køre, den er rimelig simpel, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får lagt den backup jeg har fået fra den gamle placering ind på den nye server.

Jeg har hentet MS SQL Server Management Studio Express og oprettet forbindelse til databasen på min hostede server. Jeg kan også se at jeg kan lave en restore og attach, men når jeg forsøger at lave en restore->database kommer der følgende fejl når jeg forsøger at vælge mdf filen, der ligger på min lokale pc:
D:\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Backup
Cannot access the specified path or file on the server. Verify that you have the necessary security privileges and that the path or file exists.

Hvad gør jeg galt?

Hvordan får jeg log filen med, skal den også køres med en restore???
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
26. april 2008 - 13:00 #1
mdf filen er selve datafilen, og ldf er logfilen. Hvis det er disse filer du har, bør du kunne vælge at attache, og så skal du vælge mdf-filen.
Hvis du vil benytte restore-muligheden, skal du have taget en fuld backup først - og sådan en backup-fil hedder typisk .bak. Hvis du vælger at restore en .bak fil, så opretter den både mdf og ldf filerne.
Avatar billede kthiesen Novice
27. april 2008 - 00:56 #2
Hej

Jeg var klar over at jeg skulle attache, men jeg kan ikke få lov til at vælge filen, der ligger lokalt på min bærbare pc.

Jeg kunne godt tænke mig en beskrivelse af hvordan man attacher filerne.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. april 2008 - 07:39 #3
De skal høller ikke ligge lokalt på din maskine - en attach uploader nemlig ikke noget som helst. De skal lægges på det sted hvor de skal ligge til sidste. Derefter skal der attaches.
Avatar billede kthiesen Novice
27. april 2008 - 08:01 #4
Det var det jeg regnede med, men jeg kan ikke finde ud af at få det lagt på serveren, jeg har forsøgt at få ftp adgang - det kunne jeg ikke.

Mangler jeg et program der taler microsoftsk eller ??
Avatar billede nielle Nybegynder
27. april 2008 - 08:53 #5
Du skal have FTP adgang for at få lagt filerne op - der er ingen vej uden om det.
Avatar billede kthiesen Novice
27. april 2008 - 08:58 #6
ok, jeg prøver lige ftp en gang til.
Avatar billede kthiesen Novice
27. april 2008 - 10:36 #7
nielle smider du lige et svar, jeg betragter din hjælp som fyldestgørende. I morgen må udbyderen forklare mig hvorfor jeg ikke kan få ftp adgang...
Avatar billede nielle Nybegynder
27. april 2008 - 11:34 #8
Har han da sagt at du ikke må det?

Det er umuligt at arbejde med sitet uden.
Avatar billede kthiesen Novice
27. april 2008 - 12:06 #9
Nej, jeg har bare først arbejdet med det nye site i denne weekend. Det blev sat op i torsdags og jeg har aldrig arbejdet med ASP .net osv. Men jeg har hurtigt fået indsigt via min anden programmeringserfaring. Blot mangler jeg lige at få mssql på plads, jeg har kun arbejdet med mysql.
Avatar billede kthiesen Novice
27. april 2008 - 12:07 #10
øh, må man ikke skrive en kommentar inden man vælger acceptér? nielle sende du lige et nyt svar...
Avatar billede nielle Nybegynder
27. april 2008 - 19:15 #11
Det er nu rigeligt med det svar jeg allerede har lagt. :^)

Du skal bare sørge for at markere mit nick ude i boksen i venstre side før at du trykker på accepter-knappen.