Avatar billede brian0905 Nybegynder
24. april 2008 - 21:19 Der er 4 kommentarer

Optage desktop og send som stream

Hejsa,

Jeg er ved at lave en simpel support applikation der skal fungere som en client server løsning. Målet er at lave serveren optage hvad der sker på min skærm og sende det til klienten, som så kan  afspille det direkte (lidt som remote desktop) jeg ved godt det findes i forvejen men vil gerne lave mit eget. Jeg forestiller mig umiddelbart at jeg skal tage nogle screenshots (eller hvad) og så stykke det sammen til en form for live stream som jeg så broadcaster, men hvordan?
Avatar billede kalp Novice
24. april 2008 - 22:40 #1
Du kan se her hvordan du laver et screendump.
http://www.developerfusion.co.uk/show/4630/

Når du har fået styr på det kan du via. en Timer og noget logik få afviklet den kode efter et bestemt interval.

Herefter skal du finde ud af hvordan du sender data'et til klienten.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
25. april 2008 - 09:57 #2
Men er det vejen frem, at lave enkelte billeder, eller er vejen at lave en video stream (.avi eller lignende)?
Avatar billede kalp Novice
27. april 2008 - 10:21 #3
jeg har ikke lavet noget lignende før, men det lyder da som en fin nok metode.
Det vil i hvertfald virke.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
27. april 2008 - 15:47 #4
Jeg tænker mere på hvis man skal sende det til eks 5 klienter, skal man så sende et enkelt billede hver gang til dem, som de så i princippet viser i en picturebox, eller skal man encode det til en videostream først, inden man sender...