Avatar billede neshamar1975 Nybegynder
24. april 2008 - 13:07 Der er 4 kommentarer

Opdater vist data automatiskt

Jeg har et projekt som lyder på at få vist noget data fra en Oracle database et andet sted, det skal så gemmes lokalt indtil der sker noget nyt i databasen, kan være lige meget hvor f. eks. i DataGridView, XML eller hvad nu er bedst. Jeg skal så vise det på en skærm som så skal opdateres automatiskt hver gang der er nye data i databasen.

Projektet bliver lavet i C# Windows Form, hvordan gøres det?
Avatar billede j3ppah Novice
24. april 2008 - 13:42 #1
når du publisher det er der en, som du kan sætte til at søge efter opdateringer, et specifikt sted... fx ftp server eller lignende...

Ved dog ikke helt hvordan det skal hænge sammen når det er mod en database den skal trække ting..
Avatar billede skov_p Praktikant
24. april 2008 - 13:50 #2
På MSSQL kan man med en trigger til en Stored Procedure afvikle en exe fil.
Exe filen kan så kontakte din applikation for at opdaterer.

Et andet alternativ er en trigger som ligger deres eget tabelnavn i én tabel.
Den table kan du så spørge efter hvert 2. sek. eller hvor tit det nu er nødvendigt.
Avatar billede neshamar1975 Nybegynder
24. april 2008 - 14:53 #3
Jeg vil prøve det på et tidspunkt, kommer tilbage når/om jeg får det til at virke
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2008 - 21:41 #4
Der er flere muligheder men det bedste må være at lave en trigger som
publisher opdateringen til en Advanced Queue som så alle client subscriber
til.