Forfærdelig service hos YouSee/TDC?
HeyHer kommer der lidt af en roman. Så håber i gider læse det hele igennem og bærer over med at jeg nok skriver lidt aggresivt fra tid til anden..
Ville lige høre om der var nogen andre der havde haft problemer med YouSee Webspeed (aka. TDC KabelTV). Jeg har haft Webspeed i omkring 2 år. Havde TDC ADSL før, og gik kun over til webspeed for at få den høje upload hastighed de havde dengang. For et år siden er jeg flyttet og har fået sat mit webspeed op i den nye bolig. Her har der været problemer med forbindelsen lige siden. Først var der ingen forbindelse overhovedet. De sendte en tekniker der sagde jeg skulle købe en antenne forstærker af dem. Jeg eksperimenterede lidt og fandt så ud af at det var ikke signalet der var for svagt.. Det var derimod den antenne forstærker der sad der i forvejen som var for stærk, og forvrængede signalet. Fjernede den helt og det virkede.. Kloge er de ikke..
Siden det har forbindelsen været on / off i perioder, hvor jeg måtte ringe ind flere gange om måneden for at få mit net op igen. På et tidspunkt kunne de ikke få den op via centralen, så endnu en gang kom der en tekniker ud. Han rodede i den lokale "antenne central ting der er i mit boligområde" hvorefter han skiftede mit antenne stik og sagde at det var der problemet lå. Kunne ikke se der var noget galt med stikket. Og mit TV signal fejlede ikke noget. Tvivler på hvorvidt de vil fortælle kunderne om deres fejl. De giver altid skylden på andre ting, som de ikke selv står til ansvar for.
Problemerne stoppede ikke og min forbindelse blev ved med at gå ned. Hver eneste gang jeg ringede ind, begyndte deres telefon tekniker at påstå at det var min router der var noget galt med. Da jeg så satte stikket direkte i min PC, påstod de bare det var min PC. Det tog en evighed før de gad at lytte til mig, og forstå at det altså endnu gang var hos dem problemet lå!
I starten forsøgte jeg da at holde mig i ro og være høflig overfor "teknikerne". Jeg har selv siddet i telefonsupport, så jeg ved hvor forfærdeligt det er.
Men til sidst blev det altså for meget. De blev ved og ved med at komme med deres dårlige undskyldninger om at det var min fejl på en eller anden måde. Og lortet virkede ALDRIG.
På et tidspunkt kom jeg op og skændes med en kvindelig tekniker der tydeligvis ikke vidste noget som helst om netværk. Til sidst måtte jeg bare smide en masse netværks termer i hovedet på hende så hun kunne forstå at hun altså skulle tage og lytte til hvad jeg forklarede hende om problemet, da jeg tydeligvis har langt mere uddannelse og erfaring end hende (og nogen anden telefonsupport tekniker i TDC)
Her for et par uger siden, døde mit modem så. Hvilket de selvfølgelig heller ikke troede på. Der var helt sikkert noget galt med både min router, min PC, min antivirus, min firewall og jeg ved ikke hvad de kunne remse op af totalt ligegyldige ting.
Fik endelig overbevist personen om at jeg altså vidste hvad jeg snakkede om og blev stillet videre til "udvidet teknisk support" Det var første gang jeg hørte om det. Der var så ventetid på 15-20 mins. ( Som der forresten også er på deres normale hotline ). Da jeg kom igennem fik jeg faktisk fat i en der vidste noget. Vi fik gennemgået nogle tests og fik afklaret at det altså var modemet der var defekt. Spurgte derefter meget høfligt hvilken uddannelse de havde i den udvidede support. De havde INGEN.. De var hjemmelærte og havde taget nogle kurser. Så forstil jer hvor uddannede de er i den normale support!!
Fik så at vide at jeg kunne få refunderet den tid forbindelsen har været nede. Det var da altid noget. ( Tænkte jeg på det tidspunkt! )
Anyway, der kom en tekniker ud med et nyt modem efter nogle dage. Og det virkede igen.... I et par dage.. Så begyndte der at opstå andre problemer. Nu kørte min forbindelse helt vildt langsomt. ( Det skal så siges at før i tiden har det altid kørt med fuld hastighed når det virkede. )
Ringede og klagede igen.. Der blev så påstået at der intet var galt. Det kørte perfekt. Og at jeg skulle køre TDCs egen speedtest... En java test som udbyderen selv har udviklet.. Selvfølgelig kan man da stole på den..... (Jeg tester altid selv med IT og Telestyrrelsens egne test redskaber, de er mere tekniske og nøjagtige. ) Det måtte jeg ikke bruge for supporteren. For så ville han ikke hjælpe mig. Jeg skulle bruge deres test!
Min forbindelse var forfærdelig og hastigheden gik op og ned hele tiden. Og TDCs test ser tydeligvis ikke på pakketab eller gennemsnitslig hastighed. Kun på den maksimalt åbnede hastighed. For den påstod det kørte fint.
Så han begyndte at sige at JEG skulle betale for en tekniker!?? Føj blev sur. Sagde mit abbonnement op derefter. Og de penge jeg fik refunderet for flere måneders downtime var vidst omkring 75kr. De havde ikke dokumentation over at jeg havde haft mere end 1 udfald.
Alle mine bekendte har derefter opfordret mig til at klage. Dette kræver dog en skriftelig klage til firmaet først.
Anyway.. Skiftede så til mit gamle ADSL igen. Sjovt nok.. Så virker det sku heller ikke.. Fra første dag jeg fik modemet sat på.. 0 Forbindelse. Det er nu 5 dage siden og jeg har stadig ingen forbindelse.
Hvad sker der for TDC og YouSee?!
Her er forresten lige et link til nogle screenshots jeg tog af et par tests.
Timeout og lav speed (Dette er en 15Mbit/1Mbit forbindelse!!!).
http://www.click2create.dk/modules/images/upload/1208545141.png
http://www.click2create.dk/modules/images/upload/1208545564.png
Jeg kan slet ikke forstå hvordan et firma kan køre rundt på den måde.
Nogle andre der har haft lign. oplevelser med YouSee og deres forfærdelige service?