Avatar billede crank29dk Nybegynder
23. april 2008 - 11:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forfærdelig service hos YouSee/TDC?

Hey

Her kommer der lidt af en roman. Så håber i gider læse det hele igennem og bærer over med at jeg nok skriver lidt aggresivt fra tid til anden..

Ville lige høre om der var nogen andre der havde haft problemer med YouSee Webspeed (aka. TDC KabelTV). Jeg har haft Webspeed i omkring 2 år. Havde TDC ADSL før, og gik kun over til webspeed for at få den høje upload hastighed de havde dengang. For et år siden er jeg flyttet og har fået sat mit webspeed op i den nye bolig. Her har der været problemer med forbindelsen lige siden. Først var der ingen forbindelse overhovedet. De sendte en tekniker der sagde jeg skulle købe en antenne forstærker af dem. Jeg eksperimenterede lidt og fandt så ud af at det var ikke signalet der var for svagt.. Det var derimod den antenne forstærker der sad der i forvejen som var for stærk, og forvrængede signalet. Fjernede den helt og det virkede.. Kloge er de ikke..

Siden det har forbindelsen været on / off i perioder, hvor jeg måtte ringe ind flere gange om måneden for at få mit net op igen. På et tidspunkt kunne de ikke få den op via centralen, så endnu en gang kom der en tekniker ud. Han rodede i den lokale "antenne central ting der er i mit boligområde" hvorefter han skiftede mit antenne stik og sagde at det var der problemet lå. Kunne ikke se der var noget galt med stikket. Og mit TV signal fejlede ikke noget. Tvivler på hvorvidt de vil fortælle kunderne om deres fejl. De giver altid skylden på andre ting, som de ikke selv står til ansvar for.

Problemerne stoppede ikke og min forbindelse blev ved med at gå ned. Hver eneste gang jeg ringede ind, begyndte deres telefon tekniker at påstå at det var min router der var noget galt med. Da jeg så satte stikket direkte i min PC, påstod de bare det var min PC. Det tog en evighed før de gad at lytte til mig, og forstå at det altså endnu gang var hos dem problemet lå!

I starten forsøgte jeg da at holde mig i ro og være høflig overfor "teknikerne". Jeg har selv siddet i telefonsupport, så jeg ved hvor forfærdeligt det er.
Men til sidst blev det altså for meget. De blev ved og ved med at komme med deres dårlige undskyldninger om at det var min fejl på en eller anden måde. Og lortet virkede ALDRIG.
På et tidspunkt kom jeg op og skændes med en kvindelig tekniker der tydeligvis ikke vidste noget som helst om netværk. Til sidst måtte jeg bare smide en masse netværks termer i hovedet på hende så hun kunne forstå at hun altså skulle tage og lytte til hvad jeg forklarede hende om problemet, da jeg tydeligvis har langt mere uddannelse og erfaring end hende (og nogen anden telefonsupport tekniker i TDC)

Her for et par uger siden, døde mit modem så. Hvilket de selvfølgelig heller ikke troede på. Der var helt sikkert noget galt med både min router, min PC, min antivirus, min firewall og jeg ved ikke hvad de kunne remse op af totalt ligegyldige ting.
Fik endelig overbevist personen om at jeg altså vidste hvad jeg snakkede om og blev stillet videre til "udvidet teknisk support" Det var første gang jeg hørte om det. Der var så ventetid på 15-20 mins. ( Som der forresten også er på deres normale hotline ). Da jeg kom igennem fik jeg faktisk fat i en der vidste noget. Vi fik gennemgået nogle tests og fik afklaret at det altså var modemet der var defekt. Spurgte derefter meget høfligt hvilken uddannelse de havde i den udvidede support. De havde INGEN.. De var hjemmelærte og havde taget nogle kurser. Så forstil jer hvor uddannede de er i den normale support!!

Fik så at vide at jeg kunne få refunderet den tid forbindelsen har været nede. Det var da altid noget. ( Tænkte jeg på det tidspunkt! )

Anyway, der kom en tekniker ud med et nyt modem efter nogle dage. Og det virkede igen.... I et par dage.. Så begyndte der at opstå andre problemer. Nu kørte min forbindelse helt vildt langsomt. ( Det skal så siges at før i tiden har det altid kørt med fuld hastighed når det virkede. )

Ringede og klagede igen.. Der blev så påstået at der intet var galt. Det kørte perfekt. Og at jeg skulle køre TDCs egen speedtest... En java test som udbyderen selv har udviklet.. Selvfølgelig kan man da stole på den..... (Jeg tester altid selv med IT og Telestyrrelsens egne test redskaber, de er mere tekniske og nøjagtige. ) Det måtte jeg ikke bruge for supporteren. For så ville han ikke hjælpe mig. Jeg skulle bruge deres test!

Min forbindelse var forfærdelig og hastigheden gik op og ned hele tiden. Og TDCs test ser tydeligvis ikke på pakketab eller gennemsnitslig hastighed. Kun på den maksimalt åbnede hastighed. For den påstod det kørte fint.

Så han begyndte at sige at JEG skulle betale for en tekniker!?? Føj blev sur. Sagde mit abbonnement op derefter. Og de penge jeg fik refunderet for flere måneders downtime var vidst omkring 75kr. De havde ikke dokumentation over at jeg havde haft mere end 1 udfald.

Alle mine bekendte har derefter opfordret mig til at klage. Dette kræver dog en skriftelig klage til firmaet først.

Anyway.. Skiftede så til mit gamle ADSL igen. Sjovt nok.. Så virker det sku heller ikke.. Fra første dag jeg fik modemet sat på.. 0 Forbindelse. Det er nu 5 dage siden og jeg har stadig ingen forbindelse.

Hvad sker der for TDC og YouSee?!

Her er forresten lige et link til nogle screenshots jeg tog af et par tests.

Timeout og lav speed (Dette er en 15Mbit/1Mbit forbindelse!!!).
http://www.click2create.dk/modules/images/upload/1208545141.png
http://www.click2create.dk/modules/images/upload/1208545564.png

Jeg kan slet ikke forstå hvordan et firma kan køre rundt på den måde.

Nogle andre der har haft lign. oplevelser med YouSee og deres forfærdelige service?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 12:10 #1
Jeg ringede engang til TDC erhverv, med et ISDN-2 konfigurations problem og fik fat i en Kvinde som var så tung i hovedet at hun ikke fattede en pind om hvad jeg snakkede om (Det handlede om at når der blev ringet til det ene nummer ringede begge linje) Jeg forsøgte med alle mulige forskellige formuleringer for at få hende til at fatte det som jeg skrev i parantes, men hun kørte bare ring. Så bad jeg om at få en teknikker ud og løse problemet, hvortil hun påstod at de ikke supporterede ISDN mere??????????? HALOOOOOO!!

Jeg har arbejdet for Ericsson og har adskilige diplomer fra kurser i stockholm, så jeg ved stor set en helveds masse om telefoni og netværk, og når man møder sådan en ignorant så skifter man selskab.

Jeg arbejder nu for DanskNet.dk og jeg syntes du skulle skifte til det, vores supporter ved hvad de snakker om.
Avatar billede crank29dk Nybegynder
23. april 2008 - 12:20 #2
Har faktisk overvejet DanskNet på et tidspunkt. Men kan ikke huske om det var fordi der ikke var dækning eller ingen hastigheds garanti at jeg ikke valgte dem.

Men ja det er så irriterende når man ringer ind for at få hjælp og så får fat i en der intet ved eller forstår.
Avatar billede picazzo Nybegynder
23. april 2008 - 12:45 #3
Er du 110% sikker på, at din computer/software IKKE har problemer!? Må sige, - misfostå mig ej, men du har godt nok mange "spøjse ting" installeret, når man lige tager et kig på dit windows skrivebord.

Grunden til at jeg lige nævner dette er, at jeg har set et lignende eks. hvor internetforbindelsen røg af og på, og efter en geninstallation af (kun) windows - så virkede det hele sørme igen!?

Men jeg må lige understrege, at jeg IKKE vil lege den kloge her...:-)
Avatar billede picazzo Nybegynder
23. april 2008 - 12:47 #4
Tilføjelse: Er det korrekt at du bruger en trådløs forbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 12:47 #5
her i dag får vi nyt måleudstyr, og det bliver lavet sådan alle selv kan gå ind og måle deres hastighed og ud fra det selv vælge abbonnements typen.

Prøv at ring til dem på 4690 8888 og få det målt, der er sket mange forbedringer de sidste par år.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 13:43 #6
Syntes også den ping liste ligner en slow trådløs forbindelse.

Kom lige med en log fra "tracert google.com"

/JJ
Avatar billede crank29dk Nybegynder
23. april 2008 - 14:02 #7
Det er google vi pinger i loggen. Og nej det er ikke en trådløs forbindelse.. Og nej det er ikke software der gør det, da det sker på samtlige PC'ere på netværket.
:)

Jeg er ikke en YouSee tekniker. Jeg ved hvad jeg snakker om ;)
Har bestået CCNA kursus og har arbejdet som tekniker hos en ISP i flere år.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 14:35 #8
Hvis du kan skrive ping google.com fra en dos prmpt, tænkte jeg du også lige kunne klare en tracert google.com ...

Så kan du se hvorhenne forsinkelsen på de ping ligger.

/JJ
Avatar billede picazzo Nybegynder
23. april 2008 - 14:36 #9
Lad mig liiige få den med skeer:

1. Du/I bruger KUN kabelforbindelse ved test?
2. Du kan bekræfte, at det gælder på alle pc´ere hos Jer? (har de samme software?)

Det sjove er bare, at man kan se du har en trådløs forbindelse igang på dine billeder!?

Nu skal jeg ikke få det til at lyde som om den er gal med dig - mdet er kun for at være hjælpsom ;-))
Avatar billede crank29dk Nybegynder
23. april 2008 - 14:42 #10
Ja det ved jeg. Men da det ikke virker specielt godt kan jeg ikke rigtigt arbejde derhjemme i øjeblikket. Så er ikke hjemme nu.

Og man kan ikke se forsinkelsen da det er ustabil hastighed problemet drejer sig om. Ikke en server et sted jeg kører langsomt op mod. At traceroute google fortæller mig intet om problemet. Kun hvordan forbindelsens kører i de sekunder tracert kører.
Resultatet af tracert vil være vidt forskellige hver gang jeg gør det. Udfra hvordan min forbindelse står. Så det ville være spild af tid. Tror du har misforstået problemet :/

Forresten er billedet af testen taget på mit trådløse. Men indbyrdes på intranettet kørte vi fuld hastighed, så det trådløse i den test er udelukket. Samt at jeg normalt sidder med kabel og problemet er det samme.
Avatar billede crank29dk Nybegynder
23. april 2008 - 14:45 #11
Bruger normalt aldrig trådløs forbindelse hjemme. Da jeg hader de udfald der sker ind imellem. Men den dag havde jeg dem der fik mig til at klage over det på besøg. Og der var derfor ikke plads i mit normale PC værelse. Men problemet er som sagt stadig det samme når jeg sidder med kabel tilsluttet.
Avatar billede leif Seniormester
23. april 2008 - 17:00 #12
Der er et hav af ukendte faktorer i det her spørgsmål.

Ligger du langt fra Centralen ?
Har du router og switche imellem dig og dit ADSL modem ?
Bruger du trådløs eller kabel ?
Hvis du bruger kabel har du så prøvet med nye kabler ?
Har du prøvet med forskellige computere ?
Avatar billede crank29dk Nybegynder
30. april 2008 - 16:17 #13
Ok jeg giver op.. Der er ingen der læser hvad jeg skriver.. Jeg har allerede svaret på alle de ting folk spørger om eller påstår kan være galt. Der er åbenbart ingen eksperter der gider læse mit spørgsmål, hvis der overhovedet er nogen herinde.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2008 - 17:24 #14
Hvad er det egentligt du har forventet... ?

TDC's service er enormt bedre end de andre ISP'er der levere gennem kobber, at du har et dårligt tilfælde kan vi jo kun have ondt af - ikke hjælpe dig med.

At du ikke svarer på de ting vi beder dig om for at fejlfinde gør det så endnu svære at hjælpe dig..

Jeg tror bestemt en tracert google.com vil vise at du ved første hop til routeren har en forsinkelse, TDC/yousee er jo de eneste der kan og har mulighed for at garantere deres hastigheder..

/J
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 11:10 #15
Jeg arbejder nu for DanskNet.dk og jeg syntes du skulle skifte til det, vores supporter ved hvad de snakker om.

amatør firma ,i kan ikke levere og sendere regninger op til et ½ år efter kunden skriftligt har droppet jer .

mail svarer man ikke på
tlf svarer man ikke på

virker lidt som en flok studenter der stadig er våde i nakken der er ved dette "firma" som de jo kalder sig