Avatar billede martini-xz Nybegynder
22. april 2008 - 19:40 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hvordan bygger man 2 computer sammen til en computer

hej jeg har 2 forskelige computer som jeg godt kunne tænke mig og bygge sammen til 1 computer med 2 bundkort og ovs.
det er ikke core duo der er i de 2 computer
Avatar billede c-holst Novice
22. april 2008 - 21:46 #1
Du skal selvfølgelig være snedker snild da jeg ikke lige mindes at have set kabineter
fremstillet til formålet.

Husk du skal have 2 af alt. strøm, HD, med mere

ellers ville jeg selv gå igang med at kreere et kabinet i fx træ, et skab. kun fantasien sætter grænsen for hvad du kan gøre af hardwaren. Der er ingen krav om, at det skal samles i en blikspand(kabinet)

Varmeudviklingen kan dog også komme til at drille dig.

du kan også tænde dem fra lang afstand ved et montere en nul et kontakt til de rigtige poler på bundkortet.

Sig til så skal jeg hjælpe dig så godt jeg kan. Har selv leget meget med den slags ind imellem. og gør det også når lysten melder sig
Avatar billede t-bee Novice
22. april 2008 - 21:47 #2
Det er nok ikke et projekt jeg ville gøre mig de store forhåbninger om at gennemføre
Avatar billede t-bee Novice
22. april 2008 - 21:48 #3
Nå, du mener måske bare i samme kabinet?
Avatar billede martini-xz Nybegynder
22. april 2008 - 21:51 #4
jeg har også 2 at alt for når de kan køre hver for sig  men hvordan kopler jeg dem sammen
Avatar billede c-holst Novice
23. april 2008 - 08:03 #5
Hvis du mener så de nærmest smelter sammen til en computer med dobbelt regnekraft. Så kan jeg ikke hjælpe dig.

Skal de køre som to seperate maskinener i et kabinet, kan du jo
forbinde dem som netværk.
Have en usb hardisk som begge kan trække data på
Have nogle switces til alle eksterne enheder som print, skærm lyd

i øvrigt kan man efterhånden få rigtig mange smarte ting til USB

nå, men lad os høre lidt mere om dine tanker
Avatar billede martini-xz Nybegynder
23. april 2008 - 10:33 #6
mine tanker er at få dobbelt regnekraft eller i hverfald at de kan arbejde sammen om den samme ting på en gang men er ikke helt sikker om det kan lade sig gøre hvis det ikke kan  så er den måde jeg kommer test på er at forbinde sammen som lan eller hvad ??
Avatar billede t-bee Novice
23. april 2008 - 11:07 #7
I så fald er du ude i noget de færreste ville røre ved uden at vide rigtigt meget om det. På DTU har de klyngesystemer der bruger netværk så man slipper for at have særlige multiprocessor maskiner, men hvis du ønsker mere regnekraft tror jeg det vil være mange gange lettere for dig at spare sammen til en hurtigere PC.
Avatar billede martini-xz Nybegynder
23. april 2008 - 18:13 #8
jeg ved godt at det er nemmere og købe en ny pc men det er ikke det jeg vil
Avatar billede t-bee Novice
24. april 2008 - 09:11 #9
Når du i virkeligheden har to separate computere du vil have til at arbejde sammen om samme opgaver, er din eneste mulighed som jeg ser det at lave et netværks cluster.
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_cluster

De fleste af disse arbejder med Linux, du kan finde mere info her:

http://www.ram.org/computing/linux/l...r-3.html#ss3.1
http://www.rocksclusters.org/wordpress/
http://clusterknoppix.sw.be/
Avatar billede superanden Nybegynder
24. april 2008 - 14:48 #10
Dit ønske "at få 2 computere til at arbejde sammen om den samme regneopgave. UMULIGT! Du kan ikke få processoren i computer 1 til at benytte rammen i computer 2 så derfor kan du ikke få dem til at snakke sammen på et så tidligt stadie.

Det du kan gøre er at få dem til at regne sammen om en opgave som består af flere udregninger, dvs. computer 1 tager sig af en del og computer 2 tager sig af en anden uafhængigt af hinanden og udvæksler til sidst deres resultater over netværket. Ligesom de forskellige netværk som udnytter pc'ens regnekraft når den er på standby (f.eks. folding at home som benyttes til at regne på foldning af gener).

Hvis du har brug for en supercomputer så hack en playstation 3 den har meget regnekraft, og hvis du synes det lyder svært med en ps3 så er din drøm om at få 2 computere til at regne på den samme opgave umulig.

Samtidigt kan nævnes at en dualcore computer heller ikke kan regne på den samme opgave selvom de godt kan dele ram. Derfor får du også kun udnyttelse af 1 kerne hvis ikke programmet er udvikler til at køre med 2 kerner.