Avatar billede cybles Nybegynder
22. april 2008 - 12:26 Der er 8 kommentarer

Overvågning af servere samt switche

Jeg har x antal servere stående rundt omkring i landet.

Jeg vil mægtigt gerne have et eller andet jeg kan overvåge dem med, det skal blot være et overvågningsredskab som fortæller mig om de forskellige switche samt servere er oppe og kører.
Avatar billede cybles Nybegynder
22. april 2008 - 12:39 #1
Forøvrigt - jeg har ikke det store kendskab til Linux hvorfor Nagios ikke er en mulighed :-(
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 12:48 #2
her er et par links, ved ikke om de er noget værd:
www.OpManager.com
www.sysaid.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2008 - 13:07 #3
Hvad med MOM der vist bliver til Microsoft system center i version 2008. switche kan f.eks. overvåges med NetQos eller et SNMP protokol værktøj
Avatar billede cybles Nybegynder
22. april 2008 - 13:14 #4
Lyder rigtigt spændende buffer, jeg kigger lige på det. Kan du fortælle lidt mere om det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2008 - 14:24 #5
MOM er Microsoft operations manager og vel en slags Nagios til windows servere. Mht overvågning af switche, så kommer det meget an på hvilket fabrikat vi taler om. Ofte kan man selv strikke noget fornuftigt sammen med lidt central logging og så skript behandling af den centrale log
Avatar billede it-dk Nybegynder
22. april 2008 - 19:50 #6
Du kan evt prøve at se dette link http://www.unitspeed.dk/produkter/servermonitoring.htm
Der står det er muligt at prøve gratis i en periode.
Avatar billede randomb Nybegynder
28. september 2008 - 14:49 #7
hej!

ks-soft.com og så advanced hostmonitor! :-)
Avatar billede tarraq Nybegynder
06. december 2008 - 18:53 #8