Avatar billede goodfellas Nybegynder
21. april 2008 - 00:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tvivl mht RAM-DDR2

Hejsa Eksperter...

Jeg har et board model : ECS K7S5A " american megatrends"
Og har 2 pc'er med samme board, et udemærket board, men den ene har for lidt ram og ønsker at opgradere...

Når jeg ser på ram, på bla, dba.dk bliver jeg i tvivl idet iflg link:  http://www.edbpriser.dk/Review/review.asp?ID=1214  skriver:

"understøtter: PC1600 (100MHz) og PC2100 (133MHz) DDR-RAM."
"RAM understøttelse
To 184-pin DDR SDRAM (PC1600,PC2100)
To 168-pin 3.3V SDRAM (PC100, PC133)
Max: 1 GB (DDR eller SDRAM)

For har fundet en med: Ram, DDR, 1 GB,, 4x1gb DDR PC2100 ECC 333Mhz ram sælges:

De billige.. men kan jeg køre med dem, i det mit board understøtter kun " PC2100 (133MHz) "? Og hvis,, så det kun de resterende fra " 133mhz. op til 333mhz" jeg ikke for udnytte af...

Altså...

kort.
Kan jeg bruge disse til trods for " 133mhz " som boardet understøtter mod de " 333mhz" som disse ddr- ram har.. formoder det noget cash. buss! de mhz angiver.
Og kan den undestøtte DDR2-ram i pc2100-...

Ja ved den kun understøtter 1gb ram, og har 1,5gb på den ene og ja, 256mb ddr-....på den anden...

Det har altid med udvikling at følge med og forstå ram- proceser type kontra board.
Håber på et råd...
Martin
Avatar billede goodfellas Nybegynder
21. april 2008 - 00:45 #1
" Det har altid med udvikling at følge med og forstå ram- proceser type kontra board."

der skulle så lige stå...
Det har for mig altid været svært at følge med.....
Avatar billede mash Mester
21. april 2008 - 01:20 #2
er ikke sikker ,men jeg køre selv med 2 stk. ddr2 667 +2 styk ddr2 800, unden problemer ,eller de 800 mghz køre så kun 667 osse, men virker i dualchannel og alt.

ved ikke om det er det samme med de gamle ram ,men normalt hvis de passer i burde det virke.

jeg giver ingen garanti ,men hvis det var min ville jeg da prøve.
Avatar billede peet-49 Novice
21. april 2008 - 08:25 #3
ECS kortet kan kun køre DDR 184pins og SD 168pins, de nye (ddr2) kører med 240pins
Avatar billede peet-49 Novice
21. april 2008 - 08:26 #4
Du kan ikke kombinere SD og DDR rasm på kortet, kun det ene eller det andet, der er kun 2 sokler , der kan være i brug på een gang.
Avatar billede mrrius Nybegynder
21. april 2008 - 14:27 #5
du skal først og fremmest helst sørge for at alle ram klodser i computeren er lige hurtige...

hvis du sætter langsommere ram i computeren, end cpu'ns frontside bus, så bliver dine ram krævende ting lidt langsommere...
Avatar billede mash Mester
21. april 2008 - 15:14 #6
hmm fx51 fsb er lige cpu frekvens ,ram er vist ikke lavet i den hastighed endnu men lyder som en go ide
Avatar billede goodfellas Nybegynder
13. maj 2008 - 10:54 #7
et svar jeg har brug for i min søgen efter ram-....