Avatar billede agersnap Nybegynder
20. april 2008 - 22:39 Der er 4 kommentarer

Min skærm er sort! HJÆLP!

Hej eksperter

Min skærm på min bærbare hp-computer er gået i sort. den vil slet ikke lystre, men kan se og høre at computeren kører alligevel. jeg har prøvet at slukke og tænde og så videre. men intet hjælper.

tror måske det er nogle taster på tasteturet der er holdet nede, nogen der kan hjælpe? hurtigst muligt?

Vh anne
Avatar billede applause Nybegynder
20. april 2008 - 23:20 #1
Hej Anne

Umiddelbart er der 2 mulige grunde.

1. Den ene er at du er kommet til at aktivere ekstern skrærm. Dette kan man let komme til at gøre, ved en taste-combi. Hvis du kigger på tasteturet til venstre fra spacetasten, så er der en tast der hedder "FN". Hvis du holder denne nede samtidig med at du trykker på den af tasterne, som på dine "F-taster" ligner en skærm og er markeret med blå, så skulle den skifte tilbage til skærmen på din notebook.
2. Hvis du er uheldig, så kan stikket til skærmen være hoppet af under panelet. Dette er dog kun noget jeg har oplevet ganske få gange og det kan kun løses ved at tage din computer til en tekniker, som kan sætte det på igen.

I værste tilfælde er skærmen simpelthen bare gået istykker.

Håber dette kunne hjælpe.

Mvh
Rasmus
Avatar billede agersnap Nybegynder
21. april 2008 - 07:43 #2
Hej Rasmus

1'eren hjælper desværre ikke, det er sådan når den tænder at den siger bip tre gange og hvis jeg trykker de to taster siger den bip rigtig mange gange?
Avatar billede john.doe Nybegynder
21. april 2008 - 09:30 #3
Bip koden 3 bip er normalt ram fejl, så prøv om du kan låne en ram stang af en ven.
Avatar billede applause Nybegynder
21. april 2008 - 22:36 #4
Ja hvis den bipper 3 gange så er det typisk ram