Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. april 2008 - 13:57 Der er 10 kommentarer

Se AVI fra pc på min HDD-recorder?!

Hej Eksperter,

Jeg har en del AVI-filer på min pc, som jeg gerne vil afspille på min Panasonic HDD-recorder. Noget af det ligger i NTSC-format.

Hvordan gør jeg nemmest og hurtigst det?

Jeg har tidligere brugt Nero, hvor jeg har omkodet til PAL og brændt på dvd, men for det første tager det en krig at brænde (næsten lige så lang tid som udsendelsen varer), og for det andet er min Nero-licens udløbet.
19. april 2008 - 14:09 #1
Det fremgår ikke om du har "adgang" til HDD-recoreren's HD direkte via netværk ell. lign. ? Og om det er den vej du vil ?

Eller om du 'bare' vil brænde dine *.AVI filer på en alm. DVD og afspille/overføre til HDD's HD på den ?

Ellers vil jeg anbefale -> http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/S%C3%A6t_undertekster_p%C3%A5_en_avi_og_br%C3%A6nd_til_DVD
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. april 2008 - 14:16 #2
Jeg har ikke adgang til HDD-recorderens HD ... endnu! Hvordan gør jeg det?

Prøver lige dit link af i mellemtiden.
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. april 2008 - 14:22 #3
P.S. Er ConvertXtoDvd en 30-day-trial?
19. april 2008 - 14:30 #4
Jooooo - den version der henvises til der *S*
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. april 2008 - 14:30 #5
Ja, fandt ud af det med versionen. :-)
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. april 2008 - 20:14 #6
Har nu prøvet med ConvertXtoDvd nogle gange.

Det lader til at tage nogenlunde lige så lang tid som Nero. Det lille preview viser udsendelsen mens programmet konverterer og brændingen bliver færdiggjort uden fejl. Men når jeg sætter dvd'en i HDD-recorderen siger recorderen, at dvd'en har et forkert format, og recorderen spørger, om den skal formattere dvd'en - hvad gør jeg forkert?
19. april 2008 - 20:30 #7
ConvertXtoDvd har jeg gennemført et utal af gange... Jooo - det tager sin tid *S*
Prøv din DVD i en anden DVD afspiller ? Bare for at dele problemet på midten...
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. april 2008 - 20:38 #8
Den eneste anden dvd-afspiller jeg har er i min pc, og der afspiller Media Player Classic dvd'en uden problemer.

Kan det være noget der skal "låses op" i min HDD-recorder? Det er en Panasonic EH-57.

Tidligere, når jeg har brændt fra Nero, har jeg kunnet afspille konverterede dvd'er på den uden problemer.
19. april 2008 - 20:49 #9
Hmmm... ikke mere ige nu ...
Avatar billede fuglen1 Novice
20. april 2008 - 00:46 #10
Er dine avi i divx er vel bare brænde dem ud på en cd eller dvd skive og smide i dvdrecorderen.
så vidt jeg kan kan den afspille divx.