Avatar billede wwc Nybegynder
19. juni 2001 - 13:22 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

amiga kategori

hvad med en Amiga kategori?
jeg hved godt det er sådan noget gammelt oldnordisk noget. men her forleden dag fandt jeg min gamle amiga og ville spille nogle af mine gamle spil! men men men:
halvdelen virkede ikke! det var somom de var slettet! der kunne jeg godt havde brugt en amiga kategori!

harry

theWickedWaterClown
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. juni 2001 - 13:29 #1
Og en C64.......og Atari....... :o)
Nej spøg til side.....fin ide, selvom antallet af indlæg nok ikke vil være overvældende.
Avatar billede wwc Nybegynder
19. juni 2001 - 13:31 #2
jep en fælles kategori til alle de gamle!!

men håber nu på lidt respons!!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. juni 2001 - 13:32 #3
Måske kunne man lave en kategori der hed noget i stil med \"ældre hjemmecomputere\" som dækkede alt fra Vic20, ZX Spectrum osv. til Amiga..
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. juni 2001 - 13:33 #4
wwc >>

Hvilket medie ligger spillene på? Amiga-disketter?
Avatar billede -onslow- Nybegynder
19. juni 2001 - 13:36 #5
Ja amiga...
har en amiga 600.. og en masse kopi spil..
der var dengang at 2 diskette drev var en brænder
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. juni 2001 - 13:37 #6
Jeg havde en C64 (det var dengang man \"brændte\" på alm. optagebånd) og senere en Amiga 600

wwc >> Kan det ikke tænkes at disketterne er så gamle at de har mistet indholdet...?
Avatar billede microtec Nybegynder
19. juni 2001 - 14:10 #7
Jeg vil også gerne have ZX-81 kategori.
Denne praktfulde maskine med 1KByte RAM (512 byte til egne programmer) står desværre og samler støv :o)
Avatar billede ctv! Nybegynder
19. juni 2001 - 14:43 #8
Hvad med bare at kalde kategorien Konsoller ?

CTV!
Avatar billede dar Nybegynder
19. juni 2001 - 14:55 #9
Hvad med bare at anvende kategorien Hardware: Generelt?

Ellers vil der blive flere hundrede kategorier under hardware.
Avatar billede dar Nybegynder
19. juni 2001 - 14:56 #10
Det var ment som et svar!
Avatar billede nomiz Nybegynder
19. juni 2001 - 14:56 #11
Hellere en Hardware : spillemaskiner
Avatar billede skwat Praktikant
19. juni 2001 - 16:44 #12
Glem det admin læser aldrig denne katagori
Avatar billede wwc Nybegynder
19. juni 2001 - 22:05 #13
nil.dk >> det kan godt passe

dar >> jeg ville aldrig finde på at kigge under hardware: generelt vis jeg skulle noget med amiga, c64 og de andre

nomiz >> hardware: spillemaskiner? så tror man da bare det er psone, ps2, n64 og sådan noget!

skwat >> det har du nok ret i!!

Avatar billede microtec Nybegynder
19. juni 2001 - 23:55 #14
nomiz >> Du kan da vist ikke være ret gammel.
Sådan en snot-hvalp skal f..... ikke kommer her og kalde min ZX-81 for en \"spillemaskine\" *gg*
Avatar billede nil.dk Nybegynder
20. juni 2001 - 08:20 #15
microtec >> *hehe*
nomiz >> du skulle bare vide hvad jeg har programmeret på min C64 i sin tid...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juni 2001 - 08:26 #16
Spillemaskine vil vist ikke være det korrekte ord. Dengang i de kære C64 dage (eller for den sags skyld C16, Vic20, Amstrad CPC646+6128, ZX osv) var der jo RIGTIGE kodere til. Jeg mener stadig, at riftige mænd koder assembler ;)

Idag behøver man jo slet ikke tage de samme hensyn til plads og performence ;)

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juni 2001 - 08:27 #17
rigtige even
Avatar billede adagio Nybegynder
20. juni 2001 - 20:56 #18
Det kunne da være fint med en lille kategori til \"de klassiske computere\".

Nu må jeg lige sige at jeg er ny her på experten og har ikke lige kikket så meget på hardware siden, men er det ikke kun til vis man har nogle hardware problemer?

Så ville jeg da mene at den skulle være i en anden kategori...Det kunne være det kunne vække liv i min gamle Amiga igen :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
28. juni 2001 - 20:00 #19
nanoq: Takker..
du siger min kæreste er en \"rigtig mand\"
Avatar billede chruker Nybegynder
28. juni 2001 - 20:09 #20
Man kan jo fyre spørgsmål om disse ting af i kategorierne Hardware - Generelt, Styresystemer - Generelt og Generelt - Fri debat  men hvis man kommer ind for at lede efter tidligere spørgsmål om f.eks. Amiga\'en så ville det være rart hvis man havde en specifik kategori hvor de spørgsmål ligger.

Ikke for noget men hvis man gerne vil spille sine amiga spil i fremtiden så vil jeg nok anbefale at have en kopi af spillene til at køre i en emulator f.eks. WinUAE. Så kan man altid overføre spillene tilbage igen til amiga disketterne, om nogle årtier :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
28. juni 2001 - 20:35 #21
annikadk >> Var du ikke klar over at der stadig findes \"rigtige mænd\" *s*
Jeg sidder netop og koder assembler til en lille PIC-controller (lille embedded processor), så jeg blev lige 20 cm højere efter nanoq´s kommentar.

Rart med en elektronik/teknik-interesseret pige. Dem er der for få af :o)

PS: Sikke et rod af ledninger der er på dit webcam. Er du ved at startet en orme-gård?
Avatar billede annikadk Nybegynder
28. juni 2001 - 20:41 #22
microtec: *gg* Shhh...
mic cam ligger nede ved serveren idag..
har ikke lige været i bad endnu, da vi er igang med stuen (jeg er i løbetid idag)

Og I vil IKKE se mit hår..
Vi tog på telttur igår nat... lidt i midnat fik vi ideen... lidt over midnat tog vi afsted.. og 10 min ca. inden det tordnede og regnede kom vi ind i teltet.. *gg*

Well...
Overvejer selv engang at skulle lære assembler.
Ved ikke hvad jeg skal lave, men mere for sjov.
Det bliver dog nok en DEL år frem.....

Og der er da efterhånden nogle piger (tror jeg)
Synes det er sjovt.
Og det er en fordel når mandens arbejde, uddannelse, fritid og liv er det ;)

Hvad programmerer du?? Hvad skal den ku?

(Sorry... spamme spr.)