Avatar billede straszek Praktikant
17. april 2008 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mssql sætning virker ikke i php

jeg har denne sql sætning:
SELECT T0.CardCode AS Kundenr, CASE WHEN T0.Address='Bill to' THEN T1.CardName ELSE T0.Address END AS 'Butik', T0.Street AS Gade, T0.ZipCode AS Postnr, T0.City AS 'By' FROM CRD1 T0  INNER JOIN OCRD T1 ON T0.CardCode = T1.CardCode WHERE T1.CardType ='C' AND T1.validFor='N' AND T1.frozenFor='N' AND T0.Country='DK' AND T1.QryGroup1='Y' AND T1.QryGroup12='N' AND T1.QryGroup6='N'  AND  T1.QryGroup8='N' AND ((T1.QryGroup10='Y' AND  T0.AdresType ='S' AND T1.QryGroup11='N') OR (T1.QryGroup10='N' AND T1.QryGroup11='Y' AND  T0.AdresType ='B') OR (T1.QryGroup10='N' AND  T1.QryGroup11='N')) AND T0.CardCode != '21410699' UNION ALL SELECT 'xx', 'xx', 'xx', 'xx', 'København K' ORDER BY T0.ZipCode

Sætning virker helt fint når den bliver kørt direkte fra access, men kørt fra php få jeg denne fejl:
message: Incorrect syntax near '.'. (severity 15)

Arbejder normalt med mysql så min indsigt i mssql og access er yderst begrænset.

Er der nogen der kan hjælpe ?

Søren
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
17. april 2008 - 20:45 #1
sql koden ser ikke ud til at fejle noget. Mit gæt vil være, at der er sneget sig en lille fejl ind i din php-side. Prøv evt. at smide et udsnit af din php-kode herind.
Avatar billede straszek Praktikant
17. april 2008 - 21:27 #2
Problemt var faktisk i koden, alle mellemrum var erstattet af nogle usynelige tegn, efter at have fjernet dem virker det fint.

Eneste problem nu er at outputtet har problemer med små æøå, som bliver til nogle underlige tegn - nogen ide om hvordan det kan rettes?
Avatar billede straszek Praktikant
17. april 2008 - 21:48 #3