Avatar billede richardski Praktikant
17. april 2008 - 12:49 Der er 1 løsning

Struktur til beregningsdatabase i mysql

Hejsa.

Jeg har en lille hjemmeside hvor jeg gerne vil have foretaget nogle få beregninger til udregning af samlet distance/score, antal forsøg for at nå nævnte score, gennemsnitscore på det nævnte samt procentvis afvigelse i forhold til forrige kamp vi spillede og endelig sidste års gennemsnit.

Indtil nu har jeg gjort dette i Excel med grafiske præsentation dels i form tal og dels i form af søjler og røde og grønne tal alt efter om man har højre eller lave score og gennemsnit end forrige kamp eller sidste års totalgennemsnit.
Jeg har alle beregnings formlerne på plads i mine Excel filer og er godt tilfreds med dem.De rækker til det jeg har brug for at beregne på.

Men… når jeg vil præsentere disse Excel udregninger på min hjemmeside er det jo lidt bøvlet i og med at jeg først skal ind i Excel programmet og indtaste score m.v. for hver enkelt spiller på holdet (4 stk) og derefter så under fil menuen ”gem som” udgive Excel arket som et html dokument ofr derefter at oprette en ny side i Dreamviewer hvor jeg kan indsætte det nævnte Excel ark som et billede. Ja.. Der må gerne grines ;-)

Jeg ved det er temmelig bøvlet og meget omstændigt at skulle opdaterer resultaterne på denne måde, men dels har jeg ikke haft et webhotel med php og mysql og dels har jeg ikke meget indblik i databaser og strukturopbygning af samme.

Men nu har jeg så fået et webhotel med php og mysgl og ved at man i en database kan opbygge en struktur hvori man direkte fra hjemmesiden kan indtaste de nye resultater som så automatisk bliver opdateret direkte ind på hjemmesiden.

Som sagt har jeg alle formler på plads, men mangler hjælp til databasen. For den erfarne tror jeg ikke det er en stor opgave!

Hvem kan og vil hjælpe mig med det :-)
Avatar billede richardski Praktikant
21. februar 2011 - 19:52 #1
Lukker