Avatar billede crank29dk Nybegynder
17. april 2008 - 10:59 Der er 20 kommentarer

Navnet Birger

Nu har mine venner lavet et spørgsmål om mit navn var et pigenavn. Så nu synes jeg lige de skal have den tilbage.

Er vi ikke enige om at det er ret unormalt og outdated at kalde sit barn for Birger i vores moderne dage?
Hans forældre må da have hadet ham.. Han er nu 21 år og selv dengang kaldte man altså ikke sine børn for Birger.

Alle der hører det kommer med udbrud som:
"Hedder han virkelig Birger?"
"Hvordan kan du tage ham seriøst?"
"Kunne dine forældre ikke lide dig?"
"Det kan man jo ikke hedde.."
"Er du 60 år?"
"Hvorfor skifter du ikke navn?"

Det er altså et gammelt navn som ikke burde bruges til børn og unge i vores tid. Enige eller ej?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. april 2008 - 11:01 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. april 2008 - 11:04 #2
Statistikken fortæller også, at fra 1985 og frem har der været hhv, 3,2,4,1,1,2,1,0,0,0,0,0,0,0..... frem til 2006 hvor der igen var 1 navngivet Birger pr. år....

Så det er nok ikke det mest brugte, nej - men jeg kender mange navne der i dag lyder mystisk gammeldags. Det er helt normalt. Børge var populært i 60-70´erne - men nok ikke så meget i dag...

Af en 21 årig er det dog usædvanligt, synes jeg....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. april 2008 - 11:06 #3
...Men der er da værre navne ;-)

Gunner Rehr f.eks....

Eller at råbe på tvillingepigerne Siff og Lis.... ;-)
Avatar billede junold Nybegynder
17. april 2008 - 11:10 #4
Nej men helt seriøst... Birger? Det er sgu da synd at kalde nogen det, med mindre de er mindst 50 år idag! Hans forældre må have haft et væddemål på en abnormt stor sumn penge!
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
17. april 2008 - 11:11 #5
Jeg synes Ole madsen er den mest fornuftige herinde.....
Avatar billede crank29dk Nybegynder
17. april 2008 - 11:12 #6
Siff og Lis er nok ret uheldigt at sammensætte ^^.
Men hver for sig eller i omvendt rækkefølge er de da rimelige normale i vores tid.
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
17. april 2008 - 11:17 #7
birger et ifølge uffe ellemann det navn alle danskere burde hedde..... for det giver Danmark et vaskeægte fremragende ry..... som ikke noget andet navn kan give..... og får det andet er det ganske ret at hedde birger, for der er ingen andre der hedder birger, og det giver mig et ekstra fordel hvad angår pigerne, for de vil altid vide mere om mit navn..... og for jer andre der er interreseret om navnet så ser her....http://da.wikipedia.org/wiki/Birger

som kan læse udfra linket er jeg et bjerg.....
Avatar billede junold Nybegynder
17. april 2008 - 11:19 #8
Og du burde nok lige tage en tur ned i 2. klasse en gang til Bivse. ;)
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
17. april 2008 - 11:20 #9
vil du gå hånd i hånd med mig derned skat.....
Avatar billede junold Nybegynder
17. april 2008 - 11:21 #10
Ja jeg skal nok følge dig derned lille Bivse-mus. Så kan du få en skolemælk og en figenmad med til frikvarteret!
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
17. april 2008 - 11:23 #11
uhh ja de gode gamle damer....... den gang hvor hele taastrup gård frygtet mig.... men den tid er dog ved at være ovre......snøff snøff
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
17. april 2008 - 11:32 #12
*damer = dage
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2008 - 13:30 #13
jeg kender en som heder Steen Allermand *fnis*
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
17. april 2008 - 13:58 #14
haha hvor grineren
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. april 2008 - 14:10 #15
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2008 - 14:18 #16
eller hvad med Erik Shjon
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
17. april 2008 - 14:25 #17
what the hell
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2008 - 14:29 #18
Karen Thæne
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2008 - 14:30 #19
Remo Lademann he he!
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
17. april 2008 - 14:45 #20
haha den med remo der er meget sjov