Avatar billede gummimand Nybegynder
16. april 2008 - 13:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kombination af to udbydere - mere sikker adgang til internet?

I vores firma er vi næste 100% afhængig af at kunne komme på internettet, da alle arbejder på et fjernskrivebord.

Pt. har vi en ADSL løsning hos TDC, men vil gerne supplere denne forbindelse med "noget andet", for at få større sikkerhed for altid at have et internet der virker.

Er der nogen der har en løsning?
Avatar billede leif Seniormester
16. april 2008 - 13:56 #1
Man kan fx. vælge at have en "backup" forbindelse ved CyberCity eller lign., men I har vel som start Døgnservice på jeres forbindelse ?

Skal I have den mere optimale backup forbindelse skal det være en WiFi forbindelse ala Clearwire.dk
Avatar billede gummimand Nybegynder
16. april 2008 - 15:33 #2
Jeg har bestilt en ClearWire forbindelse - vender tilbage om hvordan det virker ...
Avatar billede leif Seniormester
16. april 2008 - 18:35 #3
Jeg kender ikke deres forbindelser og der findes også andre udbydere på markedet hvis det er den vej I vil gå, men kan sige at man skal afgøre hvor meget det koster at have kørende i forhold til hvad det koster hvis man er nede
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2008 - 18:45 #4
Hvis det er ud fra jer til internet er det relativt nemt at saette op. Hvis det
er ind fra internet til jer er der noget routing der skal loeses.
Avatar billede lawman Praktikant
19. april 2008 - 00:32 #5
Der er flere issues i skal løse for at få en redundant forbindelse. Hvis i har TDC, så er i kablet op til nærmeste central. Køber i en f.eks. alternativ Cybercity forbindelse, kører i på samme central, og derfor det samme kobber. Går TDC centralen ned, eller kablet bliver gravet over, er det lige meget hvor mange alternative udbydere du har. I skal enten have en anden kobberlinie ind i virksomheden (dyr løsning), eller køre trådløst via en anden udbyder. Bare vær sikker på de 2 udbydere ikke deler central.
Avatar billede gummimand Nybegynder
19. april 2008 - 11:29 #6
ClearWire oplyste at deres system kører helt uafhængingt af f.eks. TDC. Hele vejen fra backbonen (hedder det det?) er det deres eget sytem.
Avatar billede lawman Praktikant
19. april 2008 - 11:44 #7
Yup. Backbone er bare et andet ord for deres centrale netværk. Clearwire lyder som et godt alternativ til en kobberbaseret linje.
Avatar billede gummimand Nybegynder
22. april 2008 - 21:54 #8
Så har jeg modtaget "dimsen2 fra Clearwire. Man sætter strøm til og tager et netkabel over i en PC, så burde det virke - da da!

Men nej - signalet kan ikke slå igennem vores vinduer!!? Det er tydeligt at med lukket vindue, er der intet signal. Med åben vindue er der signal, men så virker det også nogenlunde, afhængigt hvilket vindue jeg vælger. Det er godt solen skinner for tiden. Clearwire foreslå jeg prøver en udendørs "dimmer" - jeg skal tale med en ny teknikker i morgen.

Jeg tror Clearwire idéen er død ...

Er der andre trådløse forslag?
Avatar billede leif Seniormester
22. april 2008 - 21:58 #9
Nu er Clearwire kun en udbyder af FWA løsninger, skal du have en "rigtigt" løsning skal du have din "parabol" uden for.

Der er fx:
http://www.verinet.dk/bredbaand_premium.htm
http://www.siminn.dk/325
Avatar billede gummimand Nybegynder
26. april 2008 - 17:34 #10
Nu har jeg fundet en løsning:
3 mobil har en Ericsson W21 router, der både kan levere 7mb internet i et stik + tråløst netværk. Jeg har testet det her i weekenden og det virker fint. Går ADSL nettet ned, sætter man bare W21'eren til switchen, genstarter maskinerne, og man er på nettet igen.

Gad vide om der er en måde at undgå at genstarte (ipconfig /renew løser det ikke!)?
Avatar billede leif Seniormester
26. april 2008 - 17:56 #11
Bare husk at alle trådløse forbindelser inkl. Mobilt bredbånd fra 3 kan være ustabile i deres hastigheder
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 14:38 #12
Lukketid ?
Avatar billede gummimand Nybegynder
24. august 2008 - 20:02 #13
Lukker