Avatar billede andersen-ad Nybegynder
16. april 2008 - 09:40 Der er 5 kommentarer

Word lukker når outlook er startet

Hej.

Jeg har et lidt underligt problem.

Når Outlook er startet og word startes, når jeg kun at skrive et par linjer før word bare lukker, uden advarsel eller fejlmelding.

Men hvis Word er startet og har været i brug, og outlook så startes, sker der intet med word, så virker det fint, men word må så ikke lukkes ned og startes igen senere.

Og hvis outlook slet ikke er startet eller startes, så virker word helt fint.

Der står intet i event loggen.

Nogle der har nogen løsning?

/Allan
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. april 2008 - 11:35 #1
Hvis du har f.eks. Microsoft Office 2003 og hvis Outlook er sat op til at bruge Word som e-mail editor, starter Outlook reelt en Word-proces, selv om du ikke har startet selve Word. Jeg vil foreslå, at du prøver at ændre indstilling, så Outlook _ikke _ bruger Word som e-mail editor. Det løser måske problemet.

Jeg har pt. Outlook 2007, som er anderledes end tidligere versioner på det punkt, men mon ikke du kan finde indstillingen efter denne anvisning:
I Outlook’s hovedvindue, vælg Funktioner > Indstillinger > fanen Postformat. Fravælg den indstilling, der hedder noget i retning af ”Brug Microsoft Word the at redigere postmeddelelser” (i engelsk version hedder den ”Use Microsoft Word to edit e-mail messages”) og klik OK.

Har du i øvrigt prøvet at køre en reparation fra menuen Hjælp (”Detect and Repair” i engelsk version). Måske det hjælper.
Avatar billede andersen-ad Nybegynder
16. april 2008 - 13:05 #2
Det er Office 2003 med SP3 på windows XP fuldt opdateret.

Jeg fandt det, og det var ikke slået til.
Jeg har kørt en Find og ret fejl i Hjælp menuen.

/Allan
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. april 2008 - 13:25 #3
Er problemet løst?
Det lyder umiddelbart overraskende, at Word ikke var sat som e-mail editor, for så burde Outlook ikke gøre noget med Word efter min bedste overbevisning. Har du evt. noget med nogle AutoMacros (AutoOpen, AutoExec, Main, AutoNew f.eks.) i Word eller Outlook, som kan være årsagen til problemet.
Avatar billede andersen-ad Nybegynder
25. april 2008 - 10:37 #4
Nej, problemet er ikke løst.

Der er ingen AutoMacros af nogen art så vidt jeg ved.

/Allan
Avatar billede bubbaa Nybegynder
30. oktober 2008 - 09:12 #5
Fik i løst problemet?