Avatar billede azerty Juniormester
15. april 2008 - 20:57 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Problem med Ryd Oversigt i Internet Explorer 6

Jeg har en helt nyinstalleret Windows XP-konfiguration med Internet Explorer 6 + plus alle opdateringer fra Windows Update.

Når jeg højreklikker på IE-ikonet på Skrivebordet og vælger "Ryd Oversigt", går programmet i stå. Et timeglas kommer frem og kører evigt, selv om der intet - eller næsten intet - er at slette af oversigter over besøgte websteder. Jeg er nødt til at afbryde programmet med Ctrl - Alt - Del, hvorefter der kommer en fejlmeddelelse:

Fejlrapporten lyder:

...\Temp\WERc950.dir00\rundll.exe mdmp
...\Temp\WERc950.dir00\appcompat.txt

Hvad er det for noget, og hvordan kommer jeg videre?`

Det sker også med Internet Explorer 7.

Jeg har ellers installeret og brugt Internet Explorer hundrede gange uden at få dette problem. Jeg har en mistanke om, at det kan være en fejlbehæftet opdatering - jeg ved ellers ikke, hvad det skulle være, da jeg kun har installeret de samme programmer, som jeg altid har installeret uden problemer. Og der er stensikkert ikke virus på computeren.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 21:05 #1
http://www.ccleaner.com/

Dette prgram løser ikke dit problem, men jeg er ret sikker på, at det kan rydde oversigten.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 21:07 #2
prøv evt at rense med Ccleaner og se om problemet stadig er der
Avatar billede azerty Juniormester
15. april 2008 - 21:25 #3
Det har jeg prøvet. Det kommer igen.
Avatar billede azerty Juniormester
15. april 2008 - 21:33 #4
Min HijackThis (hvis det kunne hjælpe):

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:31:51, on 15-04-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Fomatik\TrueImageTryStartService.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
F:\Tools\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programmer\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Programmer\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [USSShReg] C:\PROGRA~1\ULEADS~1\ULEADP~1.2\SSaver\Ussshreg.exe /r
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1208274554425
15. april 2008 - 23:31 #5
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP

Eller nogle af de andre funktioner fra dette program ?
Avatar billede azerty Juniormester
15. april 2008 - 23:43 #6
Jeg har fundet ud af det!!

De tre True Image-ting i opstarten er banditterne. Da jeg slettede dem i CCleaner, var problemet væk.

Mystisk, ik'?!

Tak for interessen, anyway
Avatar billede azerty Juniormester
16. april 2008 - 00:02 #7
Jeg glemte lige: Jeg måtte også i registreringsdatabasen og slette fire forekomster af "TrueImageTryStartService.exe". Nu bliver det spændende at se, om True Image kan køre.... (vender tilbage i morgen)
16. april 2008 - 08:23 #8
PS: Med MSConfig _kan_ du også disable disse elementer:

* SunJavaUpdateSched
* Adobe Reader Speed Launcher
* NeroCheck
* USSShReg
* WinZip Quick Pick

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm
Avatar billede azerty Juniormester
16. april 2008 - 17:59 #9
Ja, de ligger vel bare og trækker ressourcer, så de ryger sig en tur. Hvad med Office-tingen (OSA9.EXE)?! Kan den også slettes/deaktiveres?. Det er ikke så meget, jeg bruger Word & co.

I øvrigt: True Image kører fint - har lavet (og restored) et image af C-drevet, så de nævnte ting kan tilsyneladende undværes. Man mister sikkert noget "systemovervågning" fra TrueImage, men hvem har lyst til at have det?

Jeg vil meget gerne af med lidt point, karise_larry og samsonjens, så læg nogle svar :-)
16. april 2008 - 19:37 #10
Jo - den ka' også ryddes ... -> http://support.microsoft.com/kb/210875

Kør evt. en DISKOPRYDNING + DEFRAG før evt. næste IMAGE ...
16. april 2008 - 19:37 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede azerty Juniormester
16. april 2008 - 21:42 #12
Yep - jeg slettede restorepunkter, kørte en fuld Ccleaner (uden "48 timers forsinkelsen for tempmappen) og defragmenterede, inden jeg kørte True Image. Et C-drev på 5,6 GB blev til 2,5 GB, og det kører fint efter restoreringen.

OSA9.EXE ryger også.

Jeg venter lige lidt på samsonjens :-)

Tak for interessen
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2008 - 12:36 #13
:0: