Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. april 2008 - 18:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgefunktion i Access 2007 - customize?

De der har rodet med Access 2007 har nok også set den søgefunktion der er kommet på formularer (en af de få gode ting ved 2007)
Er der mon så nogen der har fundet en måde at bruge den til at søge frem til en bestemt record via VBA kode - jeg tænker her på at hvis man nu sidder og indtaster nogle data f.eks. en nummerplade på en bil som man så checker og finder ud af at den allerede findes registreret, så ville det jo være smart hvis man kunne kaste oplysningerne ind i søgefeltet og så vupti står man på den record der indeholder de data.
Avatar billede terry Ekspert
15. april 2008 - 19:26 #1
It would be smart if it could Hugo but I dont think you can use VBA to do that.

If you think about it, when you enter data in the search field Access is aware that you want to find a record. So when you start entering data it tries to find a match for every character you enter. (Smart)

Wouldnt it be irritating if for every character you entered in any field if Access started jumping from record to record.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
15. april 2008 - 19:37 #2
What I need is:
When I have entered a licenseplate number I do a search in a table in background and gets a True or False if the plate exists. If it returns True I would like to put the value in the search box and have Access find that record for me. And only then.  So there shouldn't be any flicker on screen :-)

By the way - I have come to be quite happy with Access 2007. Even the ribbon.
Avatar billede terry Ekspert
15. april 2008 - 19:51 #3
You could quite easily put some code in the fields On Key Up event and for every entry make a dlookup to see if the plate exists. Then if it does use code to go to that record.
Avatar billede terry Ekspert
15. april 2008 - 19:52 #4
I dont use Access as much a I have previously so its taking somn egetting used to 2007 although there are some smart things in it.

I dont like the way the menues are compared to previous versions, hard to find what you want.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
15. april 2008 - 20:53 #5
I am quite sure that there has been some 'pædagoger' involved in developing the ribbons :-)
It is not always logical where things are located.
But the thing that I never will be happy about is that navigation panel - that is some (and here should be some very ugly words)!!!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. juni 2008 - 07:06 #6
Ingen definitive svar så vi lukker og slukker så vi kan få ryddet op inden sommerferien.