Avatar billede birgerflippo Nybegynder
14. april 2008 - 16:32 Der er 8 kommentarer

daniél navnet

er daniél et drenge eller pigenavn.....
Avatar billede vejmand Juniormester
14. april 2008 - 17:39 #1
Avatar billede haverslev Novice
14. april 2008 - 17:52 #2
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. april 2008 - 20:12 #3
Det skule meget gerne være et drengenavn, min søn hedder Daniel, uden  ´
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2008 - 20:24 #4
Umiddelbart kunne det ligne Daniell i udtalelsesform, så på den baggrund vil jeg sige det er et drengenavn
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2008 - 08:55 #5
Navne med Dan*:

Godkendte pigenavne: Dan, Dana, Danaí, Dania, Daniah, Danica, Daniela, Daniele, Daniella, Danielle, Danijela, Danila, Danilla, Danina, Danine, Danita, Daniyah, Danja, Danka, Danna, Danniella, Danuta, Danya

Godkendte drengenavne: Dan, Dana, Danainat, Dane, Danek, Dang, Dangabriel, Dani, Danial, Daniar, Daniel, Daniele, Daniell, Daniiel, Danijal, Danijel, Danilo, Danis, Danish, Danius, Daniyal, Danjal, Danjel, Dann, Danner, Danni, Dannie, Danny, Dano, Dante, Dany, Danyal

Fundet på http://www.familiestyrelsen.dk/navne/1/?no_cache=1
Avatar billede birgerflippo Nybegynder
15. april 2008 - 11:03 #6
mener daniél med apostrof over e'et
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2008 - 11:22 #7
Jeg gætter på det kan være begge dele, afhængig af hvilken del af verden du er i... - det er jo enten en variant af det danske Daniel (dreng) eller det danske Danielle.

Så hvad det er udtalt på japansk eller spansk, må du nok spørge efter i de respektive lande...

Hvilket land relaterer det til?
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2008 - 12:28 #8
apostrof over e'et indikere vel bare hvor trykket skal lægges i udtalen af navnet.