Avatar billede oppes Seniormester
12. april 2008 - 21:02 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

hvordan kommer jeg på internet

Jeg har to komputere- 1)- med Vistahome
                    2)- xp-home

Komputer nr.1 kører fint.
  2    nr.2 kan jeg ikke komme på internet

Jeg betaler til TDC-bredbånd city.
Der er plads til to komputer.
Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal koble til.
Nogen der vil hjælpe?

Avatar billede jacla Nybegynder
13. april 2008 - 00:15 #1
hvis du har en router skulle du kunne sætte begge pc'er til routeren og de skulle begge være på nettte De kan sammenligne de 2 pc'ers indstillinger. (Den der kommer på nettet har de rigtige) Slå evt firewallen fra på den der ikke kan.

Du kan også i dosprompet/kommando prompet skrive ipconfig /all husk mellenrum mellen ipconfig og /

Skulle det ikke hjælpe tager vi den derfra C",)
Avatar billede pft Nybegynder
13. april 2008 - 00:30 #2
Hvilken modem har du fra TDC? Er der ikke plads til 2 netværkskabler?
Avatar billede oppes Seniormester
13. april 2008 - 10:16 #3
Det er en siemens modem. Men der er kun plads til en tilslutning ad gangen der for vil jeg pille den ene af og sætte den anden til så længe jeg har ingen swicth- (eller hvad det heder) kan man ikke bare gøre så som jeg sa at skifte komputeren engang imellem.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2008 - 10:18 #4
Jo det kan du godt, men helt ærligt,en router koster ca. 200 - kr
Avatar billede pft Nybegynder
13. april 2008 - 10:53 #5
Er der heller ikke plads til et usb stik?
Avatar billede oppes Seniormester
13. april 2008 - 12:08 #6
Selfølig er der USB-stick på komputeren.
Hvad er det for en router du anbefaler trådløs eller med kabel der er ca. 8meter mellem komputerne.
Altså jeg mener at jeg tar internet kabel fra den ene komputer og så sætter den på den anden komputer
Avatar billede pft Nybegynder
13. april 2008 - 15:20 #7
Nu var det i modemet jeg mente. Du skal have fat på en Router, der sætter du netværkskabel i fra dit modem, derefter sætter du 2 netværkskabeler en i hver Computer.
Her er nogle brugte til salg, det behøver ikke være med tråløs.

http://www.guloggratis.dk/computere/hardware/netvaerk?q=Router&search=Router
Avatar billede oppes Seniormester
13. april 2008 - 21:01 #8
ja, tak der er mange routere men jeg har ingen anelse hvad er god og ikke god og er det kun router jeg skal købe-? hva med kabler og sodan?
Avatar billede pft Nybegynder
13. april 2008 - 21:07 #9
Du skal bare have en ganske almindelig router, derefter skal du have 8 meter netværkkabel som skal gå fra dit modem til den PCer som står 8 meter væk.

Hvad er Sodan.
Avatar billede oppes Seniormester
15. april 2008 - 00:00 #10
hvad med sådan en kan den bruges? belkin Wireless G Rourer F5D7230-4 og skal man købe noget til for at den kan anvendes?
Avatar billede oppes Seniormester
15. april 2008 - 00:01 #11
Sådan mente jeg alt muligt materiale til den kabler og tilslutnings materiale.
Avatar billede pft Nybegynder
15. april 2008 - 06:05 #12
Ja den kan godt bruges, men har du brug for tråløs?

Normalt følger der netværkskabel + strømforsyning med når du køber en Router/Hub.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=14209
Avatar billede oppes Seniormester
15. april 2008 - 11:37 #13
Det er bare det at den anden komputer er ovenpå altså i fårstesal så skal jeg bore hål på loft-tage- . Hvorfor spørger om jeg har brug for trådløs ?- er sådan ikke  lige så god som den kabel?
Avatar billede pft Nybegynder
15. april 2008 - 16:50 #14
Du kan da godt købe en Router der kan gå Tråløs, men jeg læse som om du ikke er nogle ørn til PCer, en Tråløs skal jo sættes op sikkerheds mæssigt.
Hvis du køber sådan en, så skal du også købe en Tråløs netkort til den PCer som står på loftet.
Avatar billede oppes Seniormester
15. april 2008 - 19:23 #15
Nej, ørn er jeg ikke, men jeg tror at vil vælge en med kabel
Avatar billede oppes Seniormester
15. april 2008 - 22:13 #16
Net kort - hvad koster sådan netkort?
Avatar billede pft Nybegynder
15. april 2008 - 22:22 #17
Det skal du kun have,hvis du vil have en tråløs router.

http://www.prcdata.dk/produkt/xnet-traadloes-netkort-ieee80211g-til-pci-54mbit/44364246/
Avatar billede oppes Seniormester
16. april 2008 - 15:00 #18
Nu når jeg tænker på det ; mener jeg at det kan ikke vare så svært at sætte den der netkort i maskinen, og hvis det kun det der er vanskeligt så begynder den der trådløs tiltale mig mere og mere, hvad mener du med  -Sikkerhedsmessigt-?
Avatar billede pft Nybegynder
16. april 2008 - 16:53 #19
Det er sådan at andre ikke kan gå på dit internet, på din regning.

Så tag og køb Router og netkort med samme firmanavn.

Læs her om det.  http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=832
Avatar billede oppes Seniormester
16. april 2008 - 20:36 #20
ok. tak for hjælpen nu ved jeg hvd det gæller- så må vi lukke spørgsmålet , du skal bare komme med et svar foe at få pointerne.
Avatar billede pft Nybegynder
16. april 2008 - 20:54 #21
Tak