Avatar billede uhadada Nybegynder
12. april 2008 - 11:18 Der er 6 kommentarer

computer og harddisk på samme subnet.

hej.

Hvordan skal jeg sætte mit system op, så at min computer og netværks harddisk ip adresser ligger i samme subnet.

Jeg kører Vista ultimate og har en trådløs d-link (DI-524). Bruger cybercity som internet udbyder.

Har en WD My Book World 500 Gb.

Dette er et sidste forsøg på at få den til at køre. Kan ikke finde hoved og hale i dette....

Når jeg installere softwaren og skal registrer mig på mio for at få en konto, får jeg denne besked.

"No storage devices were found in your local network. If you are installing a new storage device, please make sure that your device is connected to your local network, and that it is plugged in and turned on".

Håber at i har en løsning til mig....

Uhadada
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
12. april 2008 - 15:46 #1
lad os starte fra en ende af.
for det første skal dit internet sættes ind i wan på din DI-524
din WD my book skal sættes i lan på DI-524
kobles enten på trådløst eller i lan på DI-524
alle ting bør nu ligge i samme netværk.

hent denne scanner:  http://www.softperfect.com/products/networkscanner
den kan hjælpe dig med at finde din wd mybook på netværket
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
12. april 2008 - 16:39 #2
hovsa, der var da lige en smutter
COMPUTEREN  kobles enten på trådløst eller i lan på DI-524

sorry
Avatar billede uhadada Nybegynder
12. april 2008 - 19:26 #3
Hej cool m f

Takker for din henvendelse. Kikker på det i morgen, er på arbjede lige nu. Håber jeg må vende tilbage, der kommer sikkert flere spørgsmål ;-)

Har rodet med dette i en uge nu.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
12. april 2008 - 19:48 #4
du spørger bare, eksperten har åbent 23/7-365 (er det ikke en time hver nat der er lukket)
Avatar billede uhadada Nybegynder
13. april 2008 - 12:20 #5
Hej igen....

Jeg har nu fuldt din opsætning, og for nøjagtig den samme besked.

"No storage devices were found in your local network. If you are installing a new storage device, please make sure that your device is connected to your local network, and that it is plugged in and turned on".

Fatter intet af det hele. Jeg kan se den på det program du henviser til. Der kan jeg se de filer der ligger på disken. Der er enda nogle jeg ikke kan åbne, da de er låst. Disse mapper er lavet af mig på selve harddisken, og ikke gennem det software der følger med. Det gik helt galt da jeg formaterede min maskine, siden har det ikke virket.
Avatar billede uhadada Nybegynder
13. april 2008 - 15:55 #6
Hej.....

Har nu prøvet at installere MIO med tidligere brugernavn og nu fortæller den mig at "remote access frive ikke findes". Nu går jeg så ind og opretter dette, men den siger så at det findes allerede.... Der er gået helt ged i den. Hvordan formaterer jeg min harddisk, tror at der er så meget galt at den ikke kan finde rundt. Har prøvet disk management, men der finder den ikke mit drev, selv om jeg kan se det under "netværk".