Avatar billede pixiball Nybegynder
11. april 2008 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program til styrring af adgang til hjemmesider.

Jeg søger et program der kan begrænse adgangen til hjemmesider - således at der kun er adgang til sites der findes på en positivliste. Programmet skal bruges i en klub.

Og det skal være freeware
Avatar billede langbein Nybegynder
11. april 2008 - 23:45 #1
Er det snakk om et program som skal kjøre på en gateway eller på hver enkelt (windows) klient ? Skal det settes opp en enstra PC for å ta seg av filtreringen, eller finnes det noen gateway PC fra før ?
Avatar billede pixiball Nybegynder
12. april 2008 - 18:20 #2
Der er tale om et program der skal køre på en enkelt pc - XP. Koblet op til internet via ADSl.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. april 2008 - 10:26 #3
Både Norton og Norman personal firewall skal ha såkalt "parent control", men de koster penger. Den beste måten å ivareta denne funksjonen ville vel ellers være å sette opp en Linux gateway til å gjøre jobben ved hjelp av denne http://dansguardian.org/ (Men da behøves en ekstra PC.)

Jeg forsøkte å google litt for å se om det fantes noen slik gratis content filter for å kjøre på windows klientene. Jeg har ikke testet den, men jeg fant denne:
http://www.freeshield.com/

Hvis du tester den så kunne du jo legge et par ord.
Avatar billede aners Nybegynder
17. maj 2008 - 23:42 #4
Så længe sikkerheden ligger for hænderne af brugeren, er det begrænset hvor langt du kommer. De fleste brugere kan finde ud af, at slå en proces ihjel eller deaktivere dens indblanden.

Jeg vil anbefale dig at anskaffe en firewall/router som kan håndtere det i stedet, og ja jeg har godt set du efterspørger freeware.
Avatar billede langbein Nybegynder
18. maj 2008 - 19:05 #5
Sant nok og da blir vel en Linux gatway på en gammel pc en rimelig løsning.
Avatar billede pixiball Nybegynder
18. maj 2008 - 20:54 #6
Jeg har fundet et program - godt nok ikke freeware (€12). Og det virker efter hensigten.

Programmet hedder "Internet Explorer Security Pro", læs mere på "www.1securitycenter.com"
Avatar billede pixiball Nybegynder
01. juli 2009 - 21:21 #7
Lukket