Avatar billede zikker Nybegynder
11. april 2008 - 18:49 Der er 1 kommentar

kan ikke komme på nettet

heej :)
jeg har en stationær og en bærbar computer med router,
jeg formaterede så min stationær her i går,
og ville så på nettet installerede det trådløse netværk osv. men den vil ikke oprette forbindelse
det eneste sådan jeg lige ved pt. er den vist ikke vil finde en ip eller lign.
sidder lige nu på min bærbar, med kabel i. da det godt vil virke men vil ikke virke med min usb wireless adaptor i hverken stationæren eller bærbaren er ret ny her inde så håber i kan hjælpe mig.

med venlig hilsen sebastian schjønberg :)
Avatar billede darrich Novice
17. april 2008 - 13:42 #1
Prøv eventuelt at genstarte routeren.

Hvis du anvender kabelmodem så:
1. sluk kabelmodem og router
2. træk WAN stikket fra routeren til kabelmodem
3. genstart kabelmodem og vent på det er startet op.
4. Tilslut router og genstart router.

Er det din router som ikke får en WAN ip?
Tilgås normal via første adresse i lokal nettet.
http://192.168.1.1 eller noget i den stil og så login.

Eller er det den computer som du sætter USB wireless adaptoren i?
Åbn en command line, skriv ipconfig /all

Formoder du kører krypteret, og så skal du indtaste krypteringsnøglen til dit trådløse netværk, før du kan komme på.