Avatar billede coladrenge Nybegynder
10. april 2008 - 11:49 Der er 4 kommentarer

sammenligne 2 tabeller

Hej

Jeg står og skal lave et program som kan teste om de data som findes i den ene tabel også findes i den anden - men ikke omvendt.
Der skal tages højde for at :
1. Data ligger nødvendigvis ikke på række række i de 2 tabeller
2. Der er ingen primærnøgler som kan bruges til sammenligning - det er der på nogen af tabellerne, men ikke som udgangspunkt.
3. Der er tale om tekst eller tal felter

Det som jeg gerne vil have ud er en liste over de rækker som findes i tabel1 men som ikke findes i tabel2
Avatar billede skov_p Praktikant
10. april 2008 - 13:15 #1
Læs hele indholdet af de to tabeller i hver deres list<string> hvor hver record laves til en streng hvor kolonnerne er spareret af feks. |
foreach(string s in list2)
if(!list1.Contains(s))
  list3.Add(s);

Så inde holder list3 det fra list2 som ikke var i list1
Avatar billede coladrenge Nybegynder
10. april 2008 - 14:30 #2
Hej

Problemet er at der er 13 gb. data i hver tabel
Avatar billede Syska Mester
10. april 2008 - 20:24 #3
SELECT A.Text FROM A
LEFT JOIN B ON A.Text = B.Text
WHERE B.Text IS NULL

Problemet er at equel operator ikke kan bruge på Text Type i sql ....

Men overstående virker med de forskellige char typer og tal ..

mvh
Syska
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2008 - 03:30 #4
Jeg har så svaret i http://www.eksperten.dk/spm/827290 ...