Avatar billede greco Nybegynder
09. april 2008 - 13:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves en indsæt tekst - boks ligesom i powerpoint?

Hej

Jeg er ved at lave en standard-rapport i Word, hvor der skal være mulighed for tilpasning. Jeg vil derfor gerne lave en [indsæt tekst] - boks, ligesom der findes i powerpoint. Hvis det er muligt, så skal den fungere så man blot behøver klikke på boksen og så forsvinder boksen og markøren er placeret der hvor der skal skrives. Hvordan kan dette gøres?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. april 2008 - 13:42 #1
Er det ikke bare Indsæt > Tekstboks?

(Slå evt. lærred fra under Funktioner > Indstillinger > Generelt > Opret automatisk lærred ved indsætning af autofigurer)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. april 2008 - 13:59 #2
Brug MacroButton-felter. Se:
http://www.word.mvps.org/FAQs/TblsFldsFms/UsingMacroButton.htm

Man kan bruge F11 for at gå til næste felt og Skift+F11 for at gå til forrige felt (alle typer felter er inkluderet, så F11 vil også stoppe ved f.eks. en krydsreference).
Avatar billede teknik Juniormester
16. april 2008 - 12:18 #3
En anden mulighed er, at oprette din "standard rapport" som det der i Word kaldes for en "dokumentskabelon".
..gøres med "gem som - og så vælge "dokumentskabelon" med filtypenavnet .dot

-- Du kunne også let få fornøjelse af de felter/knapper, som
findes i værktæjslinien "formular".

- Vis, - Værktøjslinier, -Formularer

mvh
:-)
Teknik
Avatar billede greco Nybegynder
09. oktober 2008 - 21:46 #4
Hej igen

Længe siden jeg har været inde på siden, tak for svarene, I har været hurtigt ude (-: Har fulgt op på det, og specielt svaret fra Lene har fået løst mit problem. Hvordan får man egentlig "givet" de point ud nu så, som jeg har tildelt spørgsmålet? Er rookie herinde og kan ikke finde nogle guidelines for det.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. oktober 2008 - 21:57 #5
Godt du fik løst problemet. Jeg er sikker på, at du vil blive ret glad for MacroButton-felter...

Når nogen reagerer på et spørgsmål, kan det gøres som "Kommentar" eller "Svar". Indtil nu har du fået kommentarer. Her har jeg i stedet valgt svar. Så skulle du kunne give point.
Avatar billede greco Nybegynder
10. oktober 2008 - 10:17 #6
har trykket accepter nu. Hvis du ikke har fået point'ene må du lige sige til.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. oktober 2008 - 14:49 #7
Hej Greco,

Hvis tildeling af point er gået godt, kommer der til at stå "Accepteret svar" ud for det svar, som du accepterer. Jeg kan se, at der fortsat står "Svar". Du kan læse en vejledning her:
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar