Avatar billede coladrenge Nybegynder
08. april 2008 - 15:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bygge connection string

Hej

nu er jeg gammel Delphi programmør og der hvade vi en metode som kunne bygge en connectiong for os - måden som det fungerede på var at der kom en standard windows dialogboks frem og spurgte efter databasetype osv og tilslut fik vi så en connectionstring leveret. Er der noget lignende i C#
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. april 2008 - 09:55 #1
I VS der arbejder man jo med datasources, som man binder til sin kontrol.
Og ja, når man opretter en ny datasource, så kan man vælge at bygge en ny connection, som til sidst ender ud med en connection string.

Se evt. dette screendump :

https://castest.sdu.dk/upload/download.php?id=YIgOpAgp4f2lgCT0%2FOks3L1Jv0%2FAR2%2BekSGZe3hzh5cUj4eNO%2FMPlL%2BQm9%2Fwd4w8zN4oE3DjtxXng3UoFWXNPw%3D%3D

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. april 2008 - 09:57 #2
Ups, beklager længden af billedet. Fik vist taget et screendump af begge mine skærme.... Hmm, jeg er vist ikke rigtig vågen endnu :-)
Avatar billede coladrenge Nybegynder
10. april 2008 - 11:24 #3
Hej

Smid et svar :)
Avatar billede lasserasch Juniormester
10. april 2008 - 18:04 #4
:) hermed gjort...