Avatar billede uhadada Nybegynder
08. april 2008 - 13:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fatter ikke en meter af min WD My Book World Edition

Hej.

Har brugt nogler uger nu på at finde ud af denne fætter. Den har kørt som almindelig harddisk, da jeg ikke kunne finde frem til en løsning som ftp server. Har nu lagt alle mine filer på disken, da jeg skulle formatere min maskine. Efter jeg har gjort dette har jeg nu nye problemer med MBWE. Har sat disken til min switch, og så kunne jeg godt komme på disken og se mine filer men fik ikke lov til at hente dem. Jeg havde derimod ikke adgang til opsætningen på disken - den skrev at den ikke var på det lokale netværk???.

Har nu sat den direkte til min bærbare computer, og så har jeg adgang til opsætningen på disken - men nu kan jeg ikke se mine filer på disken. Der er intet drev under (denne computer)....

Hvordan får jeg denne disk op at køre, skal hav disse filer ud igen, da jeg står og skal bruge disse filer....

Håber der er en der vil hjælpe....

Hilsen

Kenneth K
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 15:35 #1
prøv at gå ind i disk management, du kan sikker se den der med en besked om at den skal formateres, tricket er at give den et nyt drev bogstav så skulle den spille igen
Avatar billede uhadada Nybegynder
08. april 2008 - 17:06 #2
Hej jape44.

Kan ikke se det hele inde under Disk management. Der vises kun 2 filer Public og en mere, resten kan jeg ikke se. Hvordan giver jeg den et nyt drev.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 08:15 #3
hmm... nu sider jeg på win 2003 og du sider sikkert med en xp eller vista og der er sikkert stor forskel. Disk management er den fra kontrolpanelet og Administrative tools og bruges til at Formatere, oprette/slette partitions og ændre diskens drev bogstav, grunden til at jeg peger på dette er at hvis du har haft en harddisk på en anden computer og der hed den D:\ og så sætter den over på en anden computer forsøger den selv at tildele den en bogstav, men hvis der opstår en konflikt bliver den forviret og kan ikke se dine filer.

Måske der er andre her, der lige kan guide dig igennem.
Avatar billede uhadada Nybegynder
09. april 2008 - 10:48 #4
Hej...

jeg er ved at blive ør i hovedet. Når jeg går ind under Disk Management finder jeg kun "Safely remove USB device". Jeg kan godt finde boxen under netværk, og prøver jeg at ændre drevet på mapperne, beder den om et brugernavn og password ??????????? Hvad skal jeg skrive..... Den eneste jeg har adgang til er public...

Håber at der er en der har tålmodighed til at hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 10:55 #5
jeg har hele dagen, er på arbejde. Det du skal lede efter skal se sådan ud http://www.pcbuyerbeware.co.uk/Disk_Management_XP.gif men fortæl mig lige hvad er det for et OS du har?
Avatar billede uhadada Nybegynder
09. april 2008 - 13:26 #6
Hej jape44

Jeg kører på Vista Ultimate. Tager på arbejde nu, men kikker lige forbi hvis tiden tillader det.
Avatar billede uhadada Nybegynder
12. april 2008 - 10:36 #7
Lukker