Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
08. april 2008 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjerne side fra google search-boot mf.

Hej Eksperter.

Har I et forslag til, hvordan man lettest muligt får fjernet / eller forhindret at ens side kommer ind på googel og andre søge sider?

Jeg tænker herpå, at jeg har oprettet en ny side som jeg ikke ønsker at søge maskinerne finder på nettet, herunder mine billeder tekst osv. på siden.

Hvordan har jeg mulighed for dette?

Håber at I har en løsning til mit spørgsmål.

Mvh. Jesper/ Hb21
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 13:37 #1
ja det kan du, men det er ikke alle der overholder de regler.
Læs om det her http://www.html.dk/artikler/00003/
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 13:37 #2
Hvis du lægger følgende tekst i et dokument kaldet "robots.txt" i roden af dit site, forhindrer det google i at læse dine sider:

User-agent: Googlebot
Disallow: /

Og hvis det skal være alle søgemaskiner:

User-agent: *
Disallow: /
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 13:39 #3
og du kan få fjernet links fra google via dette link https://www.google.com/webmasters/tools/removals?cmd=reload&lastcmd=login&pli=1