Avatar billede jpho Nybegynder
07. april 2008 - 14:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vend teksten på hovedet

Jeg skal skrive nogle navneskilte på et A-4 ark liggende således at der er navn på begge sider når det foldes på langs og stilles på mødedeltagerens bord.

Det vil sige at på A4-arket skal navnet stå almindeligt og desuden på hovedet. Er der nogen der har løsningen på dette problem?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. april 2008 - 15:02 #1
Indsæt navnet med Wordart
Spejlvend vandret
Spejlvend lodret
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. april 2008 - 15:14 #2
Alternativ mulighed, hvis du gerne vil have teksten som almindelig tekst:
Lad papiret vende _lodret_. Lav en tabel med 1 række og 2 kolonner, dvs. 2 celler – en til højre og en til venstre. Skriv navnet i begge celler. Klik i den ene celle, vælg Formater > Tekstretning og klik på ikonet, der vender teksten den relevante vej. Gentag med den anden celle og vend teksten den modsatte vej.
07. april 2008 - 15:17 #3
Da det sandsynligvis er det samme navn på begge sider bruger du felt, som du kan genbruge på den anden side af navneskiltet, så skal du blot indtaste en gang.

Eller hvis du skal lave mange, kan du benytte brevfletning.
Avatar billede jpho Nybegynder
08. april 2008 - 08:29 #4
Tak for svaret til Lene Fredborg. Send mig et svar så du kan få point
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. april 2008 - 08:58 #5
Her har du et svar.