Avatar billede petersen7913 Forsker
07. april 2008 - 13:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2000 og 2003, sikker filplacring?

Sorry hvis det er det forkerte sted til spørgsmålet,men ....

Jeg har opgivet at bruge Package Spolution Wizard i Access 2007, jeg kan ikke bruge 'OK' knappen tilsidts (genialt .....)

Nu flytter jeg access runtime + selve DBfilerne over og kører runtime.exe.

Mit problem er bare, at jeg mangler at angive, at 'min' folder er sikker. Hvor/hvordan gør jeg det i 2000 og 2003?

Pt. er jeg lettere desperat, for det skal køre hos en kunde imorgen formiddag.
Avatar billede leif Seniormester
07. april 2008 - 16:08 #1
Lyder som om du tilgår det via et Netværksdrev eller Netværkssti er det korrekt ?

I så fald bruges der:
q:\

eller

\\Server\Access\
Avatar billede petersen7913 Forsker
07. april 2008 - 16:49 #2
Leif: tak for forslaget. Vil du lægge et svar, så kan jeg lukke.

Der har vist sig så mange besværligheder med det her, at jeg foreløbig har aflyst hos kunden. Så må jeg sætte mig ned og gå det hele grundigt igennem og trække på kloge folk.
Avatar billede leif Seniormester
07. april 2008 - 20:02 #3
Du har ikke svaret på mit spørgsmål ?

Tilgår du det via \\server\access kan det give problemer
Avatar billede petersen7913 Forsker
07. april 2008 - 21:08 #4
Jeg lægger det hele ind i en folder c:\programs ... osv. Så kører jeh runtime.exe og forsøger at køre min database. Så kommer der en advarsel op om at det måske er usikkert indhold .....
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. april 2008 - 07:00 #5
Er du sikker på at det har noget med placeringen at gøre?  Jeg tror snarere at det skyldes det faktum at din runtime version af Access ikke er nyeste servicepack. Access 2003 har altid kommet og sagt noget pladder om usikkert indhold før servicepack 2 (eller var det rettet i SP1 - det husker jeg ikke)
Men sørg for at få den nyeste servicepack på og vil du være helt sikker så slå sandbox mode fra. Så tror jeg dit problem er løst.

Trusted locations er et nyt begred indført med Access 2007 og det er rimeligt nemt at oprette en sådan hvis du f.eks. bruger Installshield til installation af din applikation hos kunden. Det er en entry der skal oprettes i registry.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. april 2008 - 07:03 #6
PS: er lidt forvirret over 'har opgivet at bruge Package Spolution Wizard i Access 2007' mens du spørger 'Hvor/hvordan gør jeg det i 2000 og 2003?'
Avatar billede petersen7913 Forsker
08. april 2008 - 09:38 #7
runtime version> jeg afinstallerede den jeg havde (fra januar 2008 ...) og hentede en ny, så jeg går ud fra at det er den nyeste

Opgivet Package Solution Wizard> jeg opgave den fordi 'OK' knappen på sidste side i wizarden var grå uanset at alle felter var udfyldt. Så hvis jeg ikke kan bruge OK er det svært at bruge en wizard ;) Og så forsøgte jeg at gøre noget andet

Lige nu er jeg gået i tænkeboks ..... men seriøse forslag modtages altid.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. april 2008 - 10:54 #8
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Access\Security\Trusted Locations\Location999]
"Path"="D:\\Documents\\"
"AllowSubfolders"=dword:00000001
"Description"="Trusted location 999"
"Date"="01-01-2008 00:00"

Hvis du gemmer ovenstående som f.eks. location_999.reg så kan du rette den til så den peger på din sti. Så får du en trusted location til Access 2007.
Det er ikke så slemt igen - det største problem med Access 2007 er helt klar de ribbons som en eller anden med pædagogisk oprindelse har opfundet :-)  Jeg har brug >100 timer på at lave en utility til mig selv så jeg kan lave dem til de databaser jeg har kørende rundt omkring efterhånden som folk opgraderer til 2007.
Avatar billede petersen7913 Forsker
01. juli 2008 - 09:20 #9
>hugopedersen, vil du sende et svar, så jeg kan lukke?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. juli 2008 - 14:27 #10
Jamen det vil jeg da - fik du held af det på en eller anden vis?

Kan bare oplyse at Vista og Access 2007 ikke er blevet sjovere hvad den slags finurligheder angår.
Avatar billede petersen7913 Forsker
01. juli 2008 - 15:03 #11
Hej, Nja ... ikke vildt meget. Jeg skal til at se på VeriSign, så min kode bliver betragtet som sikkert. Men jeg synes godt nok at jeg spilder enormt meget tid på noget, som jeg endnu ikke har fået til at fungere :(

Nå, jeg håber, at når det engang kører som det skal, så nå ja, kører det. Men jeg har da undret mig over at jeg åbenbart ikke kan købe mig til viden om den slags .... Altså, alle sidder tilsyneladende og bøvler med det samme, men ingen går ud og sælger deres viden? Eller jeg har ikke spurgt de rigtige steder.

Men tak alligevel.