Avatar billede cybles Nybegynder
07. april 2008 - 13:55 Der er 9 kommentarer

Hvilken maskine er brugeren logget på

Hej med jer, jeg sidder på et nyt netværk. Jeg har brug for at fjernadministrer klienternes computere, alle klienter har PCanywere installeret - MEN når en bruger ringer til mig aner de ikke hvad for en pc de sidder på, er der et sted i AD evt. under computers hvor jeg kan se hvilke brugernavne der er logget ind på hvilken computer, således jeg kun har behov for at få brugerens navn....?
Avatar billede cybles Nybegynder
07. april 2008 - 13:59 #1
Brugernavn :-) ikke brugerens navn :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2008 - 14:15 #2
brug deres ip adresse fra ipconfig.exe
Avatar billede cybles Nybegynder
07. april 2008 - 14:23 #3
Hvis jeg sidder på en server og kører ipconfig.exe så kan jeg da ikke se hvilke brugernavne der er logget ind på hvilke computere/ipadresser....
Avatar billede leif Seniormester
07. april 2008 - 14:29 #4
Jeg har et sted implimenteret et bestemt baggrundsbillede på alle computere som dynamisk bliver opdateret med de oplysninger der er brug for og et sted har vi lagt et link på skrivebordet til et lille program som fortæller lige netop det vi har brug for.
Avatar billede cybles Nybegynder
07. april 2008 - 14:34 #5
Er det et lille script I har lavet ?
07. april 2008 - 14:38 #6
Eller så ka' denne util bruges ->
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897557.aspx
Alle felter kan konfigureres som du ønsker...
Avatar billede leif Seniormester
07. april 2008 - 14:39 #7
Der var den
Avatar billede leif Seniormester
07. april 2008 - 14:42 #8
Kender I det, man laver løsningen og haster videre til den næste opgave :-)
Avatar billede cybles Nybegynder
09. april 2008 - 12:38 #9
Jeg fandt en "work around" benyttede mig af Symantech center, her kan man se brugere / pc maskin navne.

Men tak for hjælpen