Avatar billede hnteknik Novice
06. april 2008 - 17:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vise dubletter på flere parametre

Jeg har flere SQL scripts, som sletter eventuelle dubletter, men i dette tilfælde er jeg nødt til at se dubletterne for at vælge den eller de, der skal slettes.

I Access ville jeg skreve sådan:

SELECT User.UserEmail, User.UserPassword, User.UserID, User.UserName, User.UserCompany, User.UserCompanyID, User.UserPhone, User.UserActive, User.lastactive
FROM [User]
WHERE (((User.UserEmail) In (SELECT [UserEmail] FROM [User] As Tmp GROUP BY [UserEmail],[UserPassword] HAVING Count(*)>1  And [UserPassword] = [User].[UserPassword])))
ORDER BY User.UserEmail, User.UserPassword;

men i MS SQL får jeg følgende fejlmeddelelse:

'Cannot call methods on nvarchar.'

det må være - WHERE (((User.UserEmail) In
som giver problemer. Er der nogen, der har en praktisk løsning på ovennævnte problem ???

Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 18:04 #1
Mangler du ikke bare [] omkring User der ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 18:04 #2
Og et par andre steder.
Avatar billede hnteknik Novice
06. april 2008 - 18:15 #3
Jo du har ret - sådan er det, når man arver skrald fra andre. Hvorfor kalde en kundeliste for USER.
Smid et svar - og tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 20:43 #4
svar