Avatar billede bobske Nybegynder
06. april 2008 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm viser blå farver

Hej,

Har købt mig en JVC (modelnr: LT-37G80BU) 32' fladskærm til TV. Men efter 2 måneder er der kommet en konstant blå farve på billedet.
Er der nogen derude der ved hvad det kan skyldes? og om man kan gøre noget? Mit eget bud er at der er sket en magnetpåvirkelse, evt. fra min mobiloplader som er tæt på. Men jeg har ikke rigtig mulighed for at degause skærmen.

Håber nogen har noget fornuftigt at byde ind, jeg har ik rigtig forsikring på den.
Avatar billede hlund Nybegynder
06. april 2008 - 13:28 #1
2 måneder så skal du sende den tilbage. Der er stadig garanti på den
Avatar billede gurly Praktikant
06. april 2008 - 15:56 #2
var der ingen point uddeling her ?
http://www.eksperten.dk/spm/824903
Avatar billede enriko Nybegynder
08. april 2008 - 23:36 #3
Levere tv  tilbage , plus du har 24 måneders reklamationsret eller fabriks.
Avatar billede bobske Nybegynder
09. april 2008 - 07:37 #4
Jeg har givet points, rolig.

Problemet løste sig af sig selv ved at slukke og tænde et par gange. Har ik været noget i 4 dage nu. Men oprettet nu mest tråden for at høre om der var en der kendte til årsagen bag denne farveforstyrrelse.
Avatar billede gurly Praktikant
09. april 2008 - 12:28 #5
magnet påvirkning som du omtaler, det er da vist kun gammaldags billedrør der lader sig påvirke af det, plasma / lcd skærme burde ikke påvirkes af det,
og slet ikke af den minimale magnet påvirkning fra en mobil lader

degause skærmen > hvad mener du med det ?
det var vist også noget man kunne med gammele billedrørs skærme ikke ?
det kan man ikke med en fladskærm
Avatar billede enriko Nybegynder
09. april 2008 - 22:21 #6
Jeg tror også det var noget man gjorde med gamle skærme. Altså CRT skærme. De gamle skærme , monitor , når man tænder for dem , så hører man en brum lyd. Den her brum lyd kommer fra den her magnet tråd som sidder på hele vejen omkring skærmen for at være sikker på alle farver ses helt som det skal . min lærer sagde det engang, Man skulle nok have hørt efter :D
Avatar billede bobske Nybegynder
30. juli 2011 - 18:28 #7
Lukker tråden.