Avatar billede tgs Nybegynder
05. april 2008 - 10:31 Der er 8 kommentarer

Blæser kører konstant

Hej!

Jeg har en HP Pavillion, hvor blæseren kører næsten konstant og det larmer meget. Den kører uanset om jeg har mange programmer åbne eller ej.

Er der nogen der ved om jeg kan gøre noget ved det eller om det bare er noget jeg skal acceptere?
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2008 - 10:32 #1
Rens blæseren for støv.
Avatar billede tgs Nybegynder
05. april 2008 - 10:39 #2
Vil det hjælpe på at den ikke starter så ofte?
Avatar billede tgs Nybegynder
05. april 2008 - 11:07 #4
PC'en har mer eller mindre altid haft problemet, også fra ny - dog lidt værre på det sidste (3,5 år gammel). Så det er da højst sandsynligt noget af problemet, så jeg vil se at få den renset.

Kan der være noget hardwarerelateret der får PC'en til at starte blæseren - f.eks. har jeg et gammelt dos-program, som altid for blæseren til at arbejde på fuld tryk, selvom jeg ikke synes det burde kræve så mange ressourcer.

Siger det jer noget?
Avatar billede peet-49 Novice
05. april 2008 - 11:33 #5
Så er der sikkert ikke så meget, at gøre ved det. Jeg troede, det er noget, der var kommet med tiden.
Avatar billede tgs Nybegynder
06. april 2008 - 22:32 #6
Er der nogen der ved om jeg kan ændre noget i pc'ens konfiguration, så den ikke aktiverer blæseren så meget - det kan vel ikke passe at et dos-program kræver så meget nedkøling??
Avatar billede peet-49 Novice
07. april 2008 - 08:25 #7
Blæseren er temperaturstyret. Er bios sat til rigtig temperatur (hvis muligt) skal du ikke pille ved det, da du derved kan få en for varmt processor, og et ustabilt system, i værste fald en ødelagt processor.
Avatar billede peet-49 Novice
09. oktober 2008 - 14:46 #8
??