Avatar billede magle3 Nybegynder
04. april 2008 - 15:23 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Ingen post lyd ( Bip )

Hej.
Jeg har været lidt i tvivl om titlen på mit spørgsmål.
Jeg har en 5 år gammel pc som på det seneste har lidt under at den genstartede i een uendelighed.
Mærkelige beskedder om at syetemet blev lukket for ikke at beskadige pcén ( disse blå billeder ).
Nu vil den slet ikke starte.
Det eneste der er i gang er blæseren.
Der kommer heller ikke den " bip " lyd ( den jeg kalder en post lyd ).
Er det mon bare at skrotte den eller er der en mulighed for at få liv i den.
Avatar billede jingles Nybegynder
04. april 2008 - 21:29 #1
først vil jeg lige vide har den en højtaler på bundkort eller kabinet ?

Du kan i så fald udelukke følgende.
det er ikke grafikkortet.
det er ikke ram.

Men enten Bundkort eller CPU...
Avatar billede magle3 Nybegynder
05. april 2008 - 01:43 #2
Hej Jingles
Den var født med et on board lyd kort.
Jeg har efterfølgende sat et Sound Blaster Live kort i maskinen.
Det er Sound Blaster kortet jeg så har benyttet.
Jeg ved egentlig ikke om der er højtalere på bundkortet.
Jeg har benyttet vores eksterne Creative højtalere til begge lydkortene.
Avatar billede jingles Nybegynder
06. april 2008 - 16:25 #3
Men selve bibbet dengang, er vel kommet fra en lillebite højtaler der sidder på bundkortet. :S

Det sådan en lille sort rund en som regel, med et lille rundt hul midt på :D

eller har den aldrig sagt bib nogensinde ?

Har du prøvt med andre/andet:
ram ?
grafikkort ?
cpu ?

sådan en fejl ligger typisk ved enten ram, bundkort eller grafikkort.
Avatar billede magle3 Nybegynder
06. april 2008 - 20:35 #4
jo der er en lille højtaler på bundkortet.
Men da det kun er blæseren der kører når jeg starter maskinen og windows således ikke starter er det vel cpuèn der er " gået kold ".
Jeg har haft et lille program kørende ( før maskinen gik kold ) til check af mine ram.
De skulle være gode nok.
Kan jeg gøre andet end at stille den ved containeren ?
Avatar billede dl Nybegynder
06. april 2008 - 22:52 #5
når du starter din pc, kommer der så noget frem på skærmen ?

hvis der gør det, så er det menlig bios som starter, med at kontrolere hvad du har i din pc. Her vil du kunne se, hvad der sker, evt. prøv at kom ind i biod, ved at trykke på "del". ellers står det på skærmen.

Hvis der ikke kommer noget på skærmen, så prøv at skifte slot, og evt. skifte ud med et lånt grafikkort :)

På nogle bundkort, findes der 4 små lamper på kortet, disse lamper viser en fejl kode, hvis der er noget galt .. denne fejl kode kan man slå i manual.

og så kontrolere også lige kablerne engang.

Kan selv huske engang hvor jeg havde glemt at putte ram i pc'en, de lå på sengen :D
Avatar billede dl Nybegynder
06. april 2008 - 22:54 #6
En ting til,  når du siger windows gik i de blå skærme. Så lyder det pt til at være windows der er fucket up :) Hvilken ikke er så slemt igen.

Men giv lige besked tilbage.
Avatar billede magle3 Nybegynder
07. april 2008 - 07:15 #7
Problemet er jo at bios slet ikke starter.
Som sagt er det kun blæseren der kører når jeg starter maskinen.
Så strømmen må være god nok.
Inden dette skete har jeg haft nyformattereret og ny installeret win Xp.
Jeg tror at jeg vil prøve at sætte et andet grafikkort i som jeg har liggende og se hvad der sker.
Avatar billede jingles Nybegynder
07. april 2008 - 18:56 #8
hvis bios ikke starter, så starter din pc slet ikke da det er BIOS der står for al opstart :D

http://computer.howstuffworks.com/bios1.htm

Nyformatering ville aldrig gøre at den slet ikke poster eller starter op, en driver ville kun laver problemer under indlæsning af windows og ikke før.

Men prøv andet grafikkort og andre ram og tjeck se om rammene og grafikkort sidder ordentligt fast og har ordentlig forbindelse.

Jeg er næsten 100% sikker på det er en af de 2 ting.
Avatar billede jingles Nybegynder
07. april 2008 - 18:58 #9
Forresten så prøv at rense gfx og ram kontaktfladerne med et viskelæder, da den er 5 år gammel vil det måske hjælpe en lille smule.
Avatar billede magle3 Nybegynder
08. april 2008 - 07:36 #10
Tak Jingles.
Jeg prøver det du foreslår.
Avatar billede magle3 Nybegynder
11. april 2008 - 07:34 #11
Hej.
Nu har jeg haft skiftet grafikkortet.
Det hjalp ikke.
Jeg har renset ram kontakfladerne.
Det hjalp ikke.
Jeg har haft sat andre ram i ( fra een anden maskine.
Det hjalp ikke.
Jeg tror at jeg er nødt til at begrave min pc.
Avatar billede jingles Nybegynder
11. april 2008 - 18:26 #12
Det vil typisk ikke kunne betale sig at købe dele til så gammel en pc, alt for dyrt.

Det må være CPU eller bundkortet der er defekt :(

Det bedste alternativ er at skifte delene ud med noget nyt, core 2 duo ville være mit bud, måske du kan genbruge noget af det gamle til den nye.
Avatar billede magle3 Nybegynder
12. april 2008 - 07:03 #13
Ja den ryger i containeren.
Jeg har også haft en anelse om at det er bundkortet eller CPUèn.
Jer er gået igang med at kikke på en ny.
Jeg er lun på denne :
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=168562
Hvad synes du om den ?.
Hvordan er det nu jeg gør når der skal gives points
Avatar billede jingles Nybegynder
12. april 2008 - 10:13 #14
Den ser fin ud, men prisen er da lidt pebret.

Skal den være købt samlet ?

Du kan du ved at folk opretter et svar, som denne her :D
Avatar billede magle3 Nybegynder
12. april 2008 - 10:30 #15
Hej Jingles.
Ja jeg køber den samlet.
Jeg kan ikke finde ud af at samle en pc.
Giver jeg for meget for den ???
Har du en god idè.
Jeg vil gerne have et Geforce 8800 GT i maskinen.
Der hvor jeg skal købe den skal ikke være så langt væk.
Bor i Ballerup.
Jeg har ikke bil så der er grænser for hvor meget jeg kan slæbe.
Køb på nettet ? -kan det ikke blive problematisk hvis man køber en pc der f.eks skal retur til Jylland eller Fyn ?
Jeg skal nok sætte dine point ind på din konto
Avatar billede jingles Nybegynder
12. april 2008 - 21:21 #16
Hvor ligger dit loft rent budget mæssigt på en ny pc ?
Avatar billede jingles Nybegynder
12. april 2008 - 21:58 #17
https://www.databutikken.com/dk/Navigation/Configurator.aspx?CatId=9219318&guid=e4d0a506-ea60-49eb-80d0-751e76b98691

Cooler Master Dominator CM-690
Xilence 600W 13cm Fan REDWING
Gigabyte GA-P35-DS3
Intel Core 2 Duo E8400
Scythe Ninja PLUS Rev B
Corsair TWIN2X4096-8500C5DF 2x2GB
Seagate Barracuda ST3750640AS 7200.10 750GB
Samsung SH-S203D/BEBN DVD±RW
Club 3D GeForce 8800GT 512MB DDR3
Windows Vista Home Premium 32-bit DVD
Montering/test af PC
samlet 8198
Avatar billede magle3 Nybegynder
13. april 2008 - 08:34 #18
Hej Jingles.
Jeg skal lige sige at jeg bruger min pc til office pakken,billedbehandling,video,
film og lidt spil.
Fifa fodbold mangerspillene og spil i Civilization og Age of Empires genren.
Mit loft startede ved 5.000 kr.
Her faldt jeg over denne :
http://www.wupti.com/Produkter/MUI-NOR-100553-001-_(Wupti).html
Fin pris.
Hvad synes du om den.
Jeg er godt klar over at den ikke matcher den fra Zitech eller dit forslag.
Hvad er forskellen på den fra Zitech og den du foreslår.
Prisen er nogenlunde den samme.
Jeg kan se at harddisken er lidt støøre.
Jeg er i tvivl om processorkraften i dit forslag.
Tak i.ø. for din venlige interesse.
Avatar billede magle3 Nybegynder
13. april 2008 - 08:41 #19
Hej Jingles.
Jeg skal lige sige at jeg bruger pcén til officepakken , billedbehandling , musik ,
video , fil´m og lidt spil.
Fifa spillene,samt spil i Civilization og Ages og Empires genren.
Mit første loft var 5.000 kr.
Jeg var lidt lun på denne :
http://www.wupti.com/Produkter/MUI-NOR-100553-001-_(Wupti).html
Så fornuftig ud til en fornuftig pris.
Matcher selvfølgelig ikke den fra Zitech eller dit forslag.
Men.. hvad synes du umiddelbart om den.
Dit forslag ser spændende ud.
Prisen ligger også omkring de 8.000 kr.
Hvori ligger forskellen.
Jeg kan se at harddisken er lidt større.
Jeg er usikker på processorkraften.
Jeg har haft talt med Zitech.
Da de selv bygger maksinerne man man vælge til og vælge fra.
Tak i.ø. for din venlige interesse.
Avatar billede jingles Nybegynder
13. april 2008 - 20:35 #20
Forskellen på zitech og den har 250GB større hardisk, mindre larm fra computeren generelt, bedre strømforsyning, bedre bundkort, 4GB ram, bedre køling af de forskellige componenter i computeren.

Men når vi snakker om et loft på 5000 så det os ligemeget.

Kan du selv installere windows ?
Avatar billede jingles Nybegynder
13. april 2008 - 20:44 #21
Var jo også en mulighed:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/Unit-VHPF3SCAP337DS_(Wupti1).html

ellers ville jeg spare lidt mere op og købe den her:
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=41548
Avatar billede magle3 Nybegynder
14. april 2008 - 07:03 #22
Hej Jingles.
Du har været rigtig hjælpsom.
Du har givet mig nogle gode alternativer
Når jeg skrev at loftet var 5.000 kr så var det bare et udgangspunkt.
Jeg har ingen problemer med at handle for 7-8000 kr.
Det var blot for at starte et sted.
Omvendt skal jeg jo også stille mine behov op , forstået på den måde at der jo ikke
er grund til at "investere" i mere end jeg har behov for.
Til allersidst :
1. Den jeg selv har set på wupti.com.. til de 4.000 kr. kan selvfølgelig ikke matche
  dem du har foreslået, men hvad synes du om den ?
2. Og så er der dine velfortjenste points.
  Hvordan er det nu jeg gør.
3. Og endnu engang tak for din hjælpsomhed.
Avatar billede jingles Nybegynder
14. april 2008 - 11:53 #23
Så lidt :D

Du kan give point til folk som har oprettet en svar i en tråd som denne her jeg lige har lavt.

Du kan få en meget god pc til omkring de 7000-8000kr, men måske lidt overkill med dine krav, men kunne jo være du fik andre/større krav på et tidspunkt :D
Avatar billede magle3 Nybegynder
14. april 2008 - 12:18 #24
Hej Jingles.
Så skulle den være på plads.
I.ø. pudsigt med dit brugernavn.
Jeg har lige læst " The Green Mile " af Stephen King og
bagefter set filmen.
Jeg gætter på at du kender den.
Fremragende bog og film.
I bogen og filmen hedder musen mr. Jingles.
Meget sjovt sammentræf.
Jeg tror at jeg ender med at bruge de små 8.000 kr på min nye pc.
Avatar billede jingles Nybegynder
14. april 2008 - 20:09 #25
Ja det er pudsigt for tænkte ikke på musen hed det da jeg oprættede mig med navnet. hehe, føler mig os som en lille mus i en stor stor verden nogle gange :D

Har aldrig læst bogen, men filmen er et must at have set, rørende og tankevækkende.

Glæder mig os til jeg kan få samlet min monster pc, lidt træls ikke at have noget til rådighed :p
Avatar billede magle3 Nybegynder
15. april 2008 - 06:44 #26
ja du har ret.. filmen er et must.
Jeg har snart set den en 5-6 gange.
Held og lykke med din egen pc.
Avatar billede magle3 Nybegynder
02. maj 2008 - 19:02 #27
Hej Jingles.
Har du fået dine points ???
Jeg tror at jeg er ved vejs ende.
jeg køber een af disse 2 maskiner :
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=168562
Denne maskine er i den sidste måned faldet med 800 kr.
http://www.computercity.dk/?Identifier=DK40117
Makinen fra Computercity kan jeg få andet sted for 4.444 kr.
Dog kun en harddisk på 500 gb.
Grafikkortet er også lidt anderldes.
Det er et GeForce 8600 GS.
Hvad synes du ?
Avatar billede PerOlofDK Nybegynder
30. august 2011 - 09:46 #28
- jeg har et problem med enZitech pc'er som ligner "Nu vil den slet ikke starte.
Det eneste der er i gang er blæseren" - bortset fra, at der igen og igen kommer en bib-lyd.
Undrer mig, at tråden ikke giver det råd at gå til Zitech for at få stillet en diagnose - hvad jeg havde tænkt mig, da jeg er bange for at min back-up er ufuldkommen