Avatar billede foralias Praktikant
04. april 2008 - 14:24 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Verdens mest hemmelige hjemmeside.

Hej min kollega og jeg har startet vores eget lille it firma. Og jeg har "begået" en hjemmeside til det.
Men jeg har dæleme svært ved at forstå hvorfor vi ikke findes på google.Nej svært ved at forstå det har jeg egentlig ikke, det er sikker dårlig kodning, men hey alle skal jo starte et sted :-)
Nå anyways, jeg har jo som skrevet tidligere denne side www.winoto.dk.
Går man ind på google og søger er vi ikke at finde overhovedet. End ikke hvis jeg skriver site:www.winoto.dk
Jeg har lige lavet et nyt sitemap til den, men det kan jeg desværre ikke tjekke endnu.
Har i nogen ide til hvor jeg har lavet en fejl?
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 14:30 #1
Har du tilmeldt dig Google Webmastertools? Der kan du som regel se, præcis hvad der er galt.
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 14:31 #2
En detalje i dine keywords er her: "samarbejdspartner,," hvor du har 2 ",,", hvilket jo ikke er gyldigt.
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 14:32 #3
I øvrigt kan google jo ikke indeksere indholdet af Flash-filer og iframes kan også meget nemt forvirre den, så det kunne også være en del af forklaringen.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. april 2008 - 14:35 #4
Der er jo ingen reel tekst på sitet, og så er i jo ikke interessante for google
Avatar billede foralias Praktikant
04. april 2008 - 15:10 #5
Ja jeg har lavet menuerne i flash, men bagved har jeg en standart HTML side med links <a href.... i ved. Og det burde Google vel læse, når den besøger gør den ikke?
Det med de to kommaer har jeg skyndsomst rettet..
Mht. den ifarma som jeg bruger til hovedvindue, hvordan kan man gøre den attraktiv for Google?
Avatar billede foralias Praktikant
04. april 2008 - 15:10 #6
ifarma tsk tsk tsk jeg mener selvfølgelig iframe
Avatar billede madx Nybegynder
04. april 2008 - 15:31 #7
Fejl og fejl... fin hjemmeside, men søgemaskinevenlig er den ikke, så hvis det var et krav fra starten og du ikke indfrier det ja, så er det selvfølgelig en fejl ;-)

I stedet for at tale om at flash, frames ect. er noget hø ift. søgemaskiner, så lad os det på hvad søgemaskinen har brug for.

1. Tekster, masser af tekst
2. Struktur, som kan linkes sammen
3. Teknik, så siden kan crawles
4. Links ind

Og så må der gerne være grafik, men det kan ikke læses.

Når du har det, så har du ikke direkte barrier. Om du så anvender webmastertools - fintfint... men det andet skal ligesom være på plads, hvis målet er side 1 i søgemaskinerne (google)

(sorry - jeg bestemmer ikke søgemaskinernes "krav" ;-)
Avatar billede foralias Praktikant
04. april 2008 - 15:32 #8
Ja jeg er tilmeldt webmastertools, og det sjove er at det ikke melder om fejl. Ihvertifald ikke da jeg havde mit gamle sitemap liggende, jeg har dog lige uploadet et nyt.
Avatar billede madx Nybegynder
04. april 2008 - 15:32 #9
Avatar billede foralias Praktikant
11. april 2008 - 12:13 #10
madx tak for det, det hjalp :-)
w13 smider du også lige et svar, du fandt jo en fejl på siden.
Avatar billede w13 Novice
11. april 2008 - 12:14 #11
:)
Avatar billede foralias Praktikant
11. april 2008 - 12:23 #12
Tak for hjælpen
Avatar billede madx Nybegynder
11. april 2008 - 12:37 #13
danke & go vind med det :-)