Avatar billede dumbledore Nybegynder
03. april 2008 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fremmednøgler / Cascade eller Set Null?

Hejsa, har lige et spørgsmål:
Hvis men har en fremmednøgle fra f.eks. Tabel: Postdistrikt, Attributnavn; PostNr,  og som peger på en anden attribut PostNr, i en anden tabel f.eks. Medlemmer.
Hvis denne så sættes til Cascade, - vil der så ske følgende HVIS NU recorden/tublen skulle blive slettet med det f.eks. specifikke postnummer 9200, at selve medlemmet ville blive slettet, eller at kun attributten PostNr i medlemmer vil blive slettet?

Vil set null være mere hensigtsmæssigt så?, får så vil Medlemmets PostNr felt bare blive ændret fra 9200, til null?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. april 2008 - 14:58 #1
Hvis du mener ON CASCADE DELETE, så vil den slette hele den tuple den peger på.
Avatar billede dumbledore Nybegynder
03. april 2008 - 15:00 #2
okay takker, det var blot det jeg var usikker på, så jeg burde egentlig sætte den til null?

og den hedder så; ON DELETE SET NULL
Istedet for; ON DELETE CASCADE
Avatar billede dumbledore Nybegynder
24. september 2008 - 15:04 #3
hmm, blot svar Michael - husker ikke lige hvad min løsning blev, hmm
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. september 2008 - 15:09 #4
Samler ikke på point, ellers tak. Læg selv et svar og accepter ;o)
Avatar billede dumbledore Nybegynder
07. oktober 2008 - 20:33 #5
-
Avatar billede dumbledore Nybegynder
07. oktober 2008 - 20:33 #6
takker og lukker