Avatar billede erlandsen Seniormester
01. april 2008 - 21:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

word 2007 typografi

I word 2007 kan man skifte til typografisæt - hvilket ser rigtigt godt ud.

Desværre er der et par justeringer jeg gerne vil gøre - og det drejer sig f.eks. om:

-nummering af overskrift 1-3, hvilket ikke ser ud til at skulle gøres på samme måde som i word 2003. Skal dette gøres enkelvist i hver header - og hvordan sikrer jeg at den så husker at nummere i hvert niveau?

-skriftstørrelse, hvis jeg f.eks. gerne vil have at størrelsen skal være 1 pixel større end typografisættet, skal jeg så enkelvist gå ind i alle de typografier jeg anvender og ændre til f.eks. 11 pix.?
02. april 2008 - 09:20 #1
Et typografisæt er en samling af typografier. Skal der laves ændringer, skal det ske i de enkelte typografier. Husk at typografier arver egenskaber fra hinanden, så det er en god ide at starte med typografien Normal, da mange af de øvrige typografier arver egenskaber herfra.

Nummerering af overskrifter sker på samme måde som i tidligere versioner ved at tilføje nummerering flere niveauer til de forskellige overskriftstypografier. Programmet finder automatisk ud af, at vælge det rigtige niveau til hhv. Overskrift 1...2...3 osv. Opretter du dine egne overskriftstypografier skal du huske at tilføje niveauoplysning til typografien.

Med hensyn til dit spørgsmål om skriftstørrelse skal du ind og ændre individulet, der hvor oplysningerne ikke arves fra en overliggende typografi. Derfor igen - husk at starte med typografien Normal.
Avatar billede erlandsen Seniormester
06. april 2008 - 08:27 #2
hvis jeg først tilføjer nummerering til Overskrift 1 og dernæst til Overskrift 2 i typografien, så kan den ikke finde ud af at niveau opdele - men starter med 1-n i begge niveauer - så sp. er...
Avatar billede erlandsen Seniormester
06. april 2008 - 11:43 #3