Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. april 2008 - 09:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cannot open user default database. Login failed.

Jeg har en Visual Studio 2005 applikation og har tilknyttet en SQL Server 2005 database på min lokale maskine. I går kunne jeg fint åbne databasen under data connections, men i dag får jeg ovenstående fejlbesked hver gang jeg forsøger at åbne. Jeg har søgt 'højt og bredt' på internettet og der er mange, der har haft samme problem. Så vidt jeg kan se, er det noget med, at VS har mistet oplysning om, at databasen skal anses for at være default (eller 'master' som nogen skriver) og så skal der udstedes nogle kommandoer, men det er mig ikke muligt at gennemskue helt nøjagtigt, hvad det skal gøres.

Kan nogen hjælpe mig?

Hvis jeg giver databasen et andet navn, så kan jeg godt åbne den. Det duer dog ikke i praksis, da databasen skal hedde det samme på den lokale maskine som på driftserverne.
Avatar billede kalp Novice
01. april 2008 - 10:33 #1
hvis du kan åbne den ved at omdøbe den så gør det og tilføj en ny bruger til den.. og så omdøb den tilbage og se om det hjælper.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. april 2008 - 10:38 #2
Hvor skal jeg tilføje en ny bruger?
Avatar billede kalp Novice
01. april 2008 - 10:39 #3
under security på din database
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. april 2008 - 10:46 #4
Det hjælper desværre ikke - jeg får stadig samme besked. Den sidste del af fejlbeskeden er: Login failed for user 'domæne\brugerinitialer'. Jeg har set et sted, at man kan køre denne SQL:
ALTER LOGIN [DOMAIN\LoginID] WITH DEFAULT_DATABASE = master
men her får jeg at vide, at enten eksisterer [DOMAIN\LoginID] ikke eller også har jeg ikke ret til at lave ændringen.
Avatar billede kalp Novice
01. april 2008 - 11:00 #5
har du prøvet at logge på uden prefix af domæne.. eller med prefix af domæne?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. april 2008 - 11:59 #6
Altså logge på Windows? Eller?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. april 2008 - 17:51 #7
Jeg har nu gjort følgende:
1/ Oprettet et nyt website, der hedder noget andet end det, der var fejl i.
2/ Flyttet .mdf-fil med SAMME navn til det nye website i App_Data + refresh folder.
3/ Nu får jeg ikke databasefejl.
4/ Flyttet resten af applikationen.

Jeg prøvede, om jeg ved at slette hele den gamle applikation og solutionfilen på tilsvarende vis som ovenfor kunne køre det hele tilbage til det oprindelige websitenavn, men når jeg placerer .mdf-filen i App_Data, så får jeg ovennævnte fejl igen, så den må blive gemt et eller andet sted - meget mystisk!!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. september 2010 - 12:42 #8
Lukkes grundet alder.